Quote:
Originally Posted by okin11
Ok det hele begynte med at jeg la ut en auksjon på QXL. Fikk så en mail fra en som utga seg for å være Karen Barth som var professor på Harvard i USA.
Stod følgende:
'My is Karen Barth, Professor at Harvard Medical School USA,i would like to buy your Nokia 7610 Silver as a birthday gift for my husband who is working with the Canadian Embassy in Nigeria. May i have the total price of the item including shipping in US Dollars or would you consider 570,00 euro including shipping to Canadian Embassy Lodge in Nigeria. I would be paying you via bidpay (bidpay cash payment method), you can visit there site at www.bidpay.com or bank transfer via citibank. I am presently in the United Kingdom for a seminar i can be reached via phone on (+44)7031910041 (monday to friday 6am to 6pm) or karenb0806@yahoo.ca Thank you'
Jasså tenker jeg, skjønner raskt at dette er en scam og leker dum. Sender mail tilbake å skriver at ja jeg kan selge deg telefonen for 570 dollar.
Jeg registrere en konto hos bidpay, og noen timer senere får jeg en mail fra bidpay hvor det står at jeg har "an awaiting fund". Alt jeg trenger å gjøre for å få pengene er å sende de tracking nummeret så skal jeg få pengene. hmm litt rart tenker jeg, men tenker ikke noe særlig mer over over.
Skjønte jo fra dag 1 at dette var en scam, så jeg skulle være lur. Gikk på posten å sendte pakken, selvfølgelig sendte jeg ikke telefonen, men et par sandaler jeg kjøpte i spania for 2 år siden.
Uansett, det som fikk meg virkelig til å forstå at dette var en scam var at i mailen jeg fikk fra det såkalte bidpay, stod det helt nederst:
DO NOT REPLY TO THIS EMAIL. IF YOU HAVE QUESTIONS CONCERNING THIS PAYMENT, PLEASE MAIL TO service@bidpayco.com
Fikk nylig en mail om at en agent for bidpay skulle komme å levere pengene på døra ? heh, lattelig.. men jaja
@bidpayco.com ? Dette domenet tilhører ikke bidpay, men er registrert på følgende:
Admin Name........... Clint E. Goldstein
Admin Address........ 6629 E. Inglewood St.
Admin Address........
Admin Address........ Mesa
Admin Address........ 85205
Admin Address........ AZ
Admin Address........ UNITED STATES
Admin Email.......... service@bidpayco.com
Admin Phone.......... +1.4803393965
Hvis du går inn på www.activeisp.no og søker etter bidpayco.com og trykker på info kommer mye info opp.
Da gikk det opp for meg, hadde jeg vært dum hadde jeg sendt pakken.. Uansett, det som er litt morsom her er at han tror fortsatt at han har lurt meg, og at pakken jeg sendte med telefonen. 'karen barth' sendte nylig en mail om at 'mannen hennes' trengte 2 nye telefoner (nokia 8800) til noen arbeidskollegar og at de var for dyre i UK der hun nå befant seg.. blir bare dummere og dummere.
Uansett, spilte dum å fortalte at jeg drev min egen mobiltlf butikk her i Norge, men at jeg framover ville ha betaling gjennom paypal. Skrev også dette tilbake i mailen. Men uten å få noe tilbakemld fikk jeg på nytt ett nytt awaiting fund fra bidpay!
Disse folka sitter å kopierer Bidpay's originale emailer som de sender ut, jeg har aldri brukt bidpay før så jeg visste ikke hvordan det eksagt fungere.
Dette er grov scamming, og jeg ønsker å skape mest mulig problemer for de.
Er det noe spesielt jeg kan gjøre? Anmelder det gjerne, har en adresse i Nigeria uten at jeg tror det hjelper så mye!
Har allerde kontaktet bidpay og forklart de problemet, uten å ha fått noen tilbakemld
Ta gjerne imot forslag og tilbakemld!
På forhånd takk!
|
HEI!
Hei hei!!! Jeg fikk et brev, et veldig rart brev, der det stod følgende:
"VERY CONFIDENTIAL
Good Day, I am Mr. Shahab Ahmad. Secretary to the Senior Credit Officer of BANK OF AFRICA (BOA) here in Burkina Faso.Here is a 100% concealed and mutually profitable business proposal for you. After the United States and Iraqi war, our client Hatem Kamil Abdul Fatah who was the deputy governor of Baghdad in Iraq and also business man made a numbered a deposit with a value of FIFTEEN MILLION British Pounds only in our Bank here in Burkina Faso. We later found out that the Deputy Governor has been assasinated in Baghdad.The websites below is a proof and verification of the news about his death:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/h...st/3970619.stm
http://www.uslaboragainstwar.org/article.php?id=6979
After further investigation, it was also discovered that Hatem Kamil Abdul Fatah did not declare any next of kin in his official papers including the paper work of his bank deposit. And he also confided in me the last time he was at my office that no one except me knew of his deposit in my bank. So, Fifteen million British pounds is still lying in my bank and no one will ever come forward to claim it. I will like you as a neutral person to stand in as the next of kin to Hatem Kamil Abdul Fatah so that you will be able to receive his funds with my assistance as the insider.
I want you to know that I have had everything planned out and i have done all the undergrand work of this business so that we come out successful. There are no risks involved in the matter, in as much as you follow up my instructions and directives as an insider, we will achieve our aim.
Once the fund have been transferred to your nominated bank account we shall share in the ratio of 60% for me, 30% for you and 10% for any expenses incurred during the course of this operation.If you are interested, please send me your private phone and fax numbers for easy communication,and i will provide you with more details of this transaction.
PLEASE RESPOND TO ME ON THIS MY PRIVATE E-MAIL ADDRESS FOR SECURITY REASONS: (
shahab_4ur0@yahoo.co.uk )
Kind Regards,
Mr, Shahab Ahmad."
Jeg tenkte bare hæ... Deretter svarte jeg følgende:
"Hi! How can i know if i can trust you? Why me? You
dont know me... And by the way, i think youll have to
find another one, im sorry, because i am only 15 years
old. So... I dont know why you wrote this letter only
for me and as confidential as possible, but i would
like to know why you sent this letter to me!

It
would be great!
Hi! Its me again... Is your cellphone number 954 31
137??? i search for your name, and i found that. And
mr. Shahab Ahmad. Is your hole name Ahmad Shahab
Sekandar??? One more thing, i live in Norway!
Sincerely, F2army
P.S. How did you come to even know about my
emailadress? Im sorry asking so many questions, but
... yeah!!

"
Senere sjekte jeg på google... søkte litt rundt om kring og fant dette:
http://www.joewein.net/419/419-bl-s.htm
når du går innpå så trykker du ctrl + f. Skriv inn dette og trykk deretter enter:
shahab_4ur0@yahoo.co.uk
OK???
Når du ser det, så ser du også under der. De 2 under der, ihvertfall en av dem, ble også brukt i brevet...
Først visste jeg ikke hva scam var, så jeg søkte på google, og kom inn på denne siden... BRA, hæ??!!!
Takk for alt uansett...
Mvh: F2army
P.S. Jeg søkte på navnet og fant nummeret hans. Og pluss... DET VAR I NORGE! LOL.
P.S. Vennligst legg til emailen min som f.eks. i msn messenger, hvis dere vil:
cockpitf2army@hotmail.com