|
|
|
» Non-Registered Users |
You are seeing this module because you are showing as an unregistered user - have you forgotten to log in?
As an unregistered user, you may view and post in the general forums (where applicable); however all posts you make are "moderated" (i.e. placed into a moderation queue to be approved) before they are visible on the site. Please, therefore, refrain from posting duplicate posts as these will simply be deleted.
This also applies to those of you that have registered, but have not yet validated your email address. Please check your email inbox for an email that was sent by this site, and either click on the link provided therein, or copy and paste the link into your browser address bar. Until such time as you have verified your registration, you will have the same privileges as an unregistered user.
If you have not received your confirmation/validation email, please use our Contact Us form to request us to resend your validation details.
|
 |
|

14 August 2012, 23:53
|
|
|
Chihuahua pup kopen uit Londen?
Vandaag kwam ik een advertentie tegen op marktplaats.nl waarin twee chihuahua pups te koop worden aangeboden.
Na een mail gestuurd te hebben aan de adverteerder (genaamd Lovert op marktplaats), heb ik vrij snel een mailtje teruggekregen.
Het was in gebrekkig Nederlands (duidelijk vertaald met een online vertaalprogramma). In de mail hebben zij mij enkele gegevens gevraagd van mij zoals: naam, adres, telefoonnummer en emailadres. In de mail heet zij Morgan Anuanet en woont zij in London.
Het email adres dat zij gebruikt is: b.24dkqaj8tjfep@mail.marktplaats.nl.
Ik vond het al vreemd dat zij in London woont en een hondje probeert te verkopen in Nederland.
Ik heb haar een mail teruggestuurd en alleen mijn naam doorgegeven, mijn andere gegevens heb ik niet vermeld. Tevens heb ik gevraagd om foto's te zien van de hondjes.
Na enkele minuten stuurde zij mij een mail terug met de foto's van de hondjes. Ook gaf zij aan dat ik € 180 vooraf moest betalen en dan zou het hondje naar mij opgestuurd worden. Ook verzocht zij mij weer om al mijn gegevens aan haar door te mailen.
Vervolgens stuurde ik haar weer een mail terug met de mededeling dat ik dit niet vertrouw en dat ik helemaal geen geld zou overmaken. Tevens heb ik haar geschreven dat ik haar email adres morgen aan de politie zal doorgeven! Hierna heb ik niks meer van haar gehoord.
Ik vind het heel laf van dit soort mensen dat zij op deze manier geld proberen af te troggelen van mensen die serieus op zoek zijn naar een huisdier!
Last edited by pittbull : 16 August 2012 at 17:50.
Reason: evidence names
|

16 August 2012, 17:54
|
 |
Support
|
|
Languages:
|
|
|
niet bestaande pups te koop
Antonieta29, welkom bij fraudwatchers.
Dank voor je post, het emailadres is een marktplaats intern doorgestuurd adres dus niet haar of zijn emailadres.
Goed gedaan dat je het gelijk hebt afgeketst.
Je kunt ook marktplaats melding maken van deze "verkoper" dat kan via deze link: http://marktplaats.force.com/pkb_Contact?l=nl_NL&t=1
|

4 April 2013, 09:37
|
|
|
|
Languages:
|
|
|
fraude??
Hallo allemaal,
Ik heb gister een advertentie zien staan op zoekertjes over bambino kittens. Naar deze katten zijn wij al een tijdje opzoek want ze zijn moeilijk te vinden dus heb ook meteen gereageerd. Na dat ik een bericht terug had gekregen zat het me toch niet helemaal lekker en ben dus gaan zoeken. Op de site zoekertjes heeft zij verschillende advertenties staan over katten die precies twaalf weken oud zijn en helemaal niks kosten!! Dit vond ik helemaal raar en ben dus haar naam in gaan typen op google. Ik kwam op deze site en zag allerlei soortgelijke berichten staan. Ik vind het wel heel achterlijk dat die persoon dan elke keer met de zelfde naam werkt. Hier is het berichtje dat ik van haar heb gehad zal dit fraude wezen????
Hallo,
bedankt voor contact met mijn advertentie met betrekking tot de
kittens ( Sphynx kittens).
Ik heb twee kittens beschikbaar voor adoptie, mannelijke en vrouwelijke
respectievelijk (CLEO en Lola).
ze zijn 12 weken oud.
de kittens zijn, thuis opgeleid, nieuwsgierig, zeer aanhankelijk, rustig,
en vriendelijk met kinderen en huisdieren.
de kittens hebben de volgende gegevens;
- Registratie Papers,
- Medische dossiers UTD met schoten ontworming,
- 2 jaar garantie genetische,
- 1 generatie stamboom,
- Eerste dosis van de revolutie doodt vlooien / teken voorkomt Hart wormen,
- Voedsel monster,
- Info training pakket,
- Microchiped en gezondheid gecertificeerd (dierenarts gecontroleerd).
Ik bied dit kitten als een geschenk, want ik heb een zeer drukke agenda.
Ik zou graag willen weten;
- Waar bent u gevestigd?
- Zal je de man of vrouw of beide te nemen?
- Heeft uw huis zet dieren?
- Kan je me meer vertellen over jezelf?
- Nee je een telefoonnummer hebt, kan ik bellen of te sms'en?
Ik zal de bevestiging van recente foto's na het lezen van je.
In afwachting van een reactie van u.
|

5 April 2013, 13:26
|
 |
Support
|
|
Languages:
|
|
|
ja fraude
Hallo Krishy en welkom op fraudwatchers,
Zoals je kunt zien is het gebruik van de nederlandse taal, slecht en er staan veel engelse woorden in. Als je op dit aanbod in gaat heeft de oplichtster of oplichter al jouw gegevens, telefoonnummer, adres etc.
Je zal zien dat ze vragen om een bijdrage c.q. betaling voor het transport of de verzekering. Als je hier niet op in gaat dan, krijg je allerlei zielige of bedreigende mailtjes en/of telefoontjes, dus bespaar jezelf de moeite.
Het is natuurlijk niet logisch te denken dat iemand dure kittens zomaar gratis weggeeft.
Heb je een emailadres van de persoon? en kan je ook de link plaatsen waar de advertenties staat?
Dank en succes...... en vooral nergens meer op reageren,
Pittbull
|

12 April 2013, 10:19
|
|
|
|
Languages:
|
|
|
email and link
Het email adres dat zij gebruikt is morgan.anuanet@gmail.com
De link voor haar advertentie is :
http://verkoop.donkiz.be/redir?rd=s&...B37A26796D848C
Bij deze advertentie staat wel een andere naam en ook heeft zij meerdere advertenties. Het moet haast wel dat zij in een villa woont want, ze heeft wel erg veel katten in haar huis rond lopen volgens deze site.
Last edited by pittbull : 12 April 2013 at 15:24.
|

12 April 2013, 15:25
|
 |
Support
|
|
Languages:
|
|
|
morgan.anuanet@gmail.com
De adverteerster of adversteerder biedt een enorme hoeveelheid verschillende raskatten gratis aan. Dit is een scam. Misbruik gerapporteerd bij de site.
Dank
|
 |
|
Posting Rules |
You may post new threads
You may post replies