Fraudwatchers  
Register FAQ Members List Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Fraudwatchers > Non-English Language Support Forums > Slachtofferhulp in het Nederlands

Slachtofferhulp in het Nederlands Indien u of uw familie slachtoffer zijn van fraude of oplichterij, dan kan u hier terecht met vragen

» Non-Registered Users
You are seeing this module because you are showing as an unregistered user - have you forgotten to log in?

As an unregistered user, you may view and post in the general forums (where applicable); however all posts you make are "moderated" (i.e. placed into a moderation queue to be approved) before they are visible on the site. Please, therefore, refrain from posting duplicate posts as these will simply be deleted.

This also applies to those of you that have registered, but have not yet validated your email address. Please check your email inbox for an email that was sent by this site, and either click on the link provided therein, or copy and paste the link into your browser address bar. Until such time as you have verified your registration, you will have the same privileges as an unregistered user.

If you have not received your confirmation/validation email, please use our Contact Us form to request us to resend your validation details.

Reply

Thread Tools
Old 27 July 2009, 11:26
Medusa Medusa is offline

Languages:
1500€

Hey ik ben nieuw op dit site heb een maand geleden geld op gestuurd met in overschrijving van western union om un quad te kopen en ben gekloot geweest heb 1500€ verloren ik heb de gegevens en aderes van meneer die mij heeft voor de gek genomen maar woont in burkina faso ik was op een website aan kijken van tweedehands om een quad te kopen aan er was een mooi in barcelona ( ben naar spanje verhuisd) dus heb ik hem gecontacteert via email en een week later kreeg ik een antwoord dat hij is verhuisd naar burkina faso en dat hij zijn friend in barca de quad heeft achtergelaten om het te verkopen oke quad was een jaar oud en hed mij beloofd dat zijn vriend die kwam brengen om de quad te bekijken maar kwam niet opdagen dus bel ik hem en vertelde mij dat zijn vriend bang was dat ik hem ging bestelen oke hij vroeg mij om geld te versturen met western union oke ik ya naar de post vraag info over western union hoe veilig het is en vertelde mij dat zij. Het geld noet konden af halen zonder code die ik hem dan moest door geven als ik de quad ontvangen had en als de quad niet in orde was kon ik
mijn geld bij de post terug halen met die code en paspoort ike ik bel die man op in burkina vraag zijn gegevens en al en stuur die geld op zonder hem de code te geven ik wacht op die quad dat het gelevert word maar niks kwam gewoon niet op dagen oke ik ga de dag erna bij de post voor mijn geld en was er niet meer vroeg aan doe vrouw wat er gaande was zij in paniek ze belde naar het hoofd kantoor en zijde dat rond die regio geen code nodig
was omgeld af te halen met western union dus door verkeerd info van de post en die een dief wat mij gekloot heeft ben ik 1500€ kwijt ma heb die man zijn gegevens nog wat kaN ik doen?
Reply With Quote To the Top
Old 29 July 2009, 21:38
Peter van Huys Peter van Huys is offline
Support

Languages:
Het enige wat je nog kan doen is een aangifte bij de politie. Maar jammer genoeg zal je je geld niet meer terugkrijgen.
Zoals je hebt kunnen vaststellen is het overmaken van geld via Western Union heel gemakkelijk én onveilig, want de andere partij kan het eenvoudig ophalen zonder dat jij garantie hebt op het beloofde product. Daarom mag je er van uitgaan dat indien je gevraagd wordt om geld over te maken via Western Union, dat het dan oplichterij betreft.
Reply With Quote To the Top
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies