Fraudwatchers  
Register FAQ Members List Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Fraudwatchers > Non-English Language Support Forums > Slachtofferhulp in het Nederlands

Slachtofferhulp in het Nederlands Indien u of uw familie slachtoffer zijn van fraude of oplichterij, dan kan u hier terecht met vragen

» Non-Registered Users
You are seeing this module because you are showing as an unregistered user - have you forgotten to log in?

As an unregistered user, you may view and post in the general forums (where applicable); however all posts you make are "moderated" (i.e. placed into a moderation queue to be approved) before they are visible on the site. Please, therefore, refrain from posting duplicate posts as these will simply be deleted.

This also applies to those of you that have registered, but have not yet validated your email address. Please check your email inbox for an email that was sent by this site, and either click on the link provided therein, or copy and paste the link into your browser address bar. Until such time as you have verified your registration, you will have the same privileges as an unregistered user.

If you have not received your confirmation/validation email, please use our Contact Us form to request us to resend your validation details.

Reply

Thread Tools
Old 6 June 2007, 11:50
vakantieman
Guest

Wink nederlandse line manager JOOST

[Even een berichtje van de Vakantieman, Vanaf vandaag mogen de mensen die op straat werken, dit niet meer doen er staat nu ook een geld boete op dit als ze dit wel doen.

Maar mocht je er wel intrappen kijk dan uit voor JOOST de Nederlandse Line Manager. deze persoon verkoopt zijn eigen kinderen nog als het moet, Deze JOOST is een tijdje weg geweest maar is nu weer terug op zijn honk, Bij alle andere bedrijfen waar hij de afgelopen tijd heeft gewerkt is hij ontslagen, omdat hij alles beloofd maar niets kan waar maken. Als je iets gekocht hebt bij JOOST en hem ook nog geld hebt geleend omdat hij zijn geld is vergeten maar hij geld nodig heeft om spullen te kopen voor voor kinderen, dan ben je dat kwijt, dit geld zit nu in zijn neus .

Mensen je kunt gewoon alles censelen en je geld terug nemen als ze je bellen dat je moet betalen gooi gewoon de hoorn er op en als ze bellen dat ze het uit handen geven, trek het je niet aan ze doen het toch niet, een rechter hier op Gran Canaria doet er niets mee.

En zeker nu er een nieuwe regeling is gekomen tegen Timeshare of Vakantie pakketen verkoop.
Reply With Quote To the Top
Old 6 June 2007, 20:38
Peter van Huys Peter van Huys is offline
Support

Languages:
Bedankt vakantieman! Goed om horen dat ze daar op Gran Canaria eindelijk iets ondernemen. Hopelijk gaat de politie de wetgeving ook effectief toepassen.
Old 7 June 2007, 13:36
Vakantieman
Guest

Post alle recht om te censelen.

Mensen jullie hebben kunnen ten alle tijden dit product censelen, wand volgens het eeg beleid moet je met een Timeshare product binnen drie maanden alles kunnen censelen.

Het vakantiepakket wat men koopt, daar kunt u alleen maar naar timeshare app of hotels en daar proberen ze u nogmaals een timeshare product te verkopen.

Maar ga eerst maar eens rekenen als je iets voor ruim tien duizend euro koopt wanneer heb je je vakanties er uit wand je moet gewoon je app of hotel betalen en dan ook nog je vliegticket deze zijn in het algemeen duurder als je ze los koopt, als je bij een RB een hotel of app boekt is dat incl vliegstoel en dit is normaal een stuk goedkoper

De verkopers bij Voyager zeggen dat een week verblijf daar 120 euro kost maar het kost 430 euro en dan nog even een vliegticket van rond de 400 euro
dus je bent ook rond de 1.240,- euro kwijt met 2 pers en dan heb je ook nog eens je 10.000,00 euro voldaan.
De reizen die ze gratis weggeven daar moet je ook gewoon voor betalen.

Hoezo goedkoop U WEET TOCH GOEDKOOP IS DUURKOOP
Old 18 June 2007, 10:48
Peter van Huys Peter van Huys is offline
Support

Languages:
Mensen die hun geld terugwillen kunnen blijkbaar best terecht bij de uitgever van hun kredietkaart, zoals iemand hier uitlegt: http://www.fraudwatchers.org/forums/...1886#post31886
Old 2 September 2007, 09:18
devanos
Guest

Zomervakantie 2007 Tenerife

Ook wij zijn tijdens onze vakantie in augustus van dit jaar benaderd door een stel mensen met krasloten. Ook wij hadden een gigantische prijs gewonnen en werden direct een taxi in geduwd. Ik vond het nogal een vreemde toestand, maar we zijn toch ingestapt.
We werden naar het kantoor gebracht van Tenerife Marketing Palace. Mijn dochter werd daar volop vermaakt en we kregen koffie en broodjes. De presentatie zoals van te voren werd gemeld zou 90 minuten duren. Wij hebben daar ruim 2 uur gezeten. Ook wij kregen het fantastische verhaal te horen van de goedkope reizen en dat wij nu bij onze huidige vakantie veel te veel hadden betaald. Er werd eerst alleen gesproken over een lidmaatschap van 135 euro per jaar. En de vakanties konden geboekt worden via Club Class.
Na 2 uur helemaal gehersenspoeld te zijn hebben we uiteindelijk de contracten getekenend en werd ons verteld dat het totale pakket 12000 euro zou kosten. We konden een deel aanbetalen met de creditcard en het restant zou dan via een lening in Nederland worden betaald. Omdat ik nattigheid voelde heb ik mijn creditcard niet gegeven. En hebben we alleen 60 euro aanbetaald. De maandag erop zou de man van het kantoor langskomen in ons hotel en zouden we tijdens een etentje de mogelijkheid krijgen om vragen te stellen.
's avonds terug in het hotel voelde ik me er niet lekker bij, ben bij de receptie op internet gegaan en vond allerlei negatieve berichten. Waaronder ook godzijdank deze webpagina. We hebben direct actie ondernomen. Neckermann heeft een fax gestuurd naar Marketing Palace en we hebben de volgende dag de beeindingsbrief ook persoonlijk gebracht. Ze waren nogal geschokt van onze reactie. Gelukkig heeft het ons maar 60 euro gekost. Mensen houdt je ogen open. Als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook vaak.
Old 19 November 2007, 13:57
copen
Guest

help club class vakantie

Zijn onlangs naar tenerife geweest waar we ons ook hebben laten overhalen om in te stappen in hun reissysteem.Betaalden 1600 euro met creditkaart en moeten het resterende bedrag van 4400 nog betalen . Kunnen Wij Dit Nog tenietdoen door aangetekend schrijven waarin afstand gedaan word van het contract? WIE KAN ONS HELPEN
Op contract staat vermeld dat er geen sprake is van timesharing hoewel deze firma bij de timeshare bedrijven staat vermeld
Hartelijk dank voor uw reactie. *removed by the moderator

Last edited by poirot : 19 November 2007 at 14:13.
Old 21 November 2007, 21:31
Devanos
Guest

beste copen,

Ons is verteld dat het contract niks voorsteld. Ons is wel aangeraden een aangetekende brief te sturen dat je van de overeenkomst afziet. En het is wel degelijk timesharing.
Wij hebben echter het geluk gehad dat wij op vakantie er nog achter kwamen dat het oplichterij was. Dus wij hebben de brief gefaxt en daarna persoonlijk afgegeven.

Heel veel succes.
Old 26 November 2007, 15:44
Unregistered1
Guest

Creditcard

Wij zijn ook de dupe van deze organisatie. Het blijkt echter nog een redelijk lang traject om geld via de creditcard terug te laten storten.

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Old 14 February 2008, 20:58
r_mourillon r_mourillon is offline

Languages:
Iemand ooit gehoord van Columbus Real Estate?

Hmmm, wij zijn ook gestrikt door Design Vacations (mei 2005) op Gran Canaria. We hebben een aantal vouchers meegekregen, maar tot op heden nog niet verzilverd, op een weekje vakantiehuisje in Gran Canaria na (dat overigens niet verkeerd was).

Nu worden we gebeld door een Nederlander die zegt te werken voor een Spaanse touroperator Columbus Real Estate. Zij zijn geïnteresseerd om het contract over te nemen en ons een minimaal bedrag uit te keren, mits wij tot een akkoord komen met de kopende partij.

Klinkt goed, misschien zelfs te goed. Na het documentje wat nader bekeken te hebben, valt ondermeer op dat:
[*]Het een Nederlander is.[*]Het adres van Culumbus Real Estate in Spanje is.[*]De Footer in het Docje in Duitse regionale setting staat.[*]De dagtekening 13-Feb-08 is en er vóór 16-Feb-08 een definitieve afspraak gemaakt moet worden.

Ik wil niet nog een keer gepaald worden; daarom vroeg ik me af of iemand van jullie een soortgelijke ervaring heeft gehad.

Groeten
Old 14 February 2008, 23:27
Entertainer's Avatar
Entertainer Entertainer is offline
Participant

Languages:
Hallo r_mourillon,

Ik heb nog nooit gehoord van Columbus real estate. Kunt u mij het spaanse adres eens willen geven (per Persoonlijk bericht) Ik denk dat ik dat wel voor u na kan trekken.

Ik heb een flauw vermoeden dat dit dezelfde organisatie is als Design Vacation

EDIT: Mocht u dit lezen ik heb net een PM convo geplaats hier:
http://www.fraudwatchers.org/forums/...ad.php?t=14033 met een ander lid dat deze vragen heeft gesteld. Ik hoop dat u er iets aan heeft

Last edited by Entertainer : 16 February 2008 at 14:39.
Old 8 October 2011, 11:38
Unregistered
Guest

Vakantie 2011

Mijn ouders hebben mij afgelopen week in paniek opgebeld. Ze zijn bang dat ze opgelicht worden, of gaan worden. Zij zijn benaderd door de organisatie Club Puerto Atlantico (andere woorden e.d. die genoemd zijn: travaller voyager en wee.lifestylevacation.net, een site die het bij ons in elk geval niet doet).

Ze hebben geen aanbetaling gedaan, er zijn geen bankrekeningnummers of creditcardgegevens van ze bekend bij deze organisatie, maar ze hebben wel hun adresgegevens achtergelaten zodat Club Puerto Atlantico informatie kon opsturen.

Op zich niets aan de hand, ware het niet dat ze vroegen om een paraaf / handtekening omdat ze anders niets op mogen sturen...

De gegevens zijn genoteerd op een blanco blad, wat zou kunnen betekenen dat ze er van alles boven zouden kunnen zetten.

Ik heb mijn ouders (navraag gedaan bij verschillende instanties en ook veel verhalen op internet gelezen over dit soort oplichterij) aangeraden (ze zijn nog op Gran Canaria) een brief te schrijven waarin ze elke vorm van contact of eventuele aankoop / lidmaatschap willen annuleren en deze persoonlijk te overhandigen.

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Er is dus niets aanbetaald, maar ik vind het zo raar dat ze 'genoegen' hebben genomen met de gegevens van mijn ouders en een handtekening, daarom maak ik me toch wel veel zorgen.
Old 10 October 2011, 18:13
pittbull's Avatar
pittbull pittbull is offline
Support

Languages:
ouders

Hallo,

In ieder geval is het niet goed welk blanco document dan ook te tekenen. Indien ze nog aldaar zijn, is het handig contact op te nemen met het Nederlandse consulaat of de Nederlandse ambassade aldaar en zich door te laten verwijzen naar een plaatselijke advocaat, zodat in geval van problemen, een lokale advocaat reeds op de hoogte is.

Het kan helpen te weten met wie ze aldaar gesproken hebben en eventueel een contact!? Indien mogelijk post het ook in het Engels.

Succes

YOU THINK YOU STRIKED GOLD, CAREFUL YOU MAY HIT ROCKBOTTOM!
YOUR LUCKY DAY HAS COME, YOU MAY FACE A NIGHTMARE!

NEVER PAY BY WESTER UNION, MONEYGRAM OR BANKTRANSFER, UNLESS IT IS TO YOUR NEIGHBOUR!

Last edited by pittbull : 11 October 2011 at 14:08.
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies