|
» Site Menu |
» Forums
» Resources
» Merchandise
|
|
|
» Non-Registered Users |
You are seeing this module because you are showing as an unregistered user - have you forgotten to log in?
As an unregistered user, you may view and post in the general forums (where applicable); however all posts you make are "moderated" (i.e. placed into a moderation queue to be approved) before they are visible on the site. Please, therefore, refrain from posting duplicate posts as these will simply be deleted.
This also applies to those of you that have registered, but have not yet validated your email address. Please check your email inbox for an email that was sent by this site, and either click on the link provided therein, or copy and paste the link into your browser address bar. Until such time as you have verified your registration, you will have the same privileges as an unregistered user.
If you have not received your confirmation/validation email, please use our Contact Us form to request us to resend your validation details.
|
 |

10 January 2009, 11:38
|
|
|
|
Timezone: GMT+1
|
|
|
RCI en aanverwanten
Geachte,
Lang voor mijn man en ik elkaar leerden kennen, heeft hij in totaal vijf weken gekocht bij RCI (deels in Tenerife, deels in Spanje). Sindsdien betaalt hij elk jaar het onderhoudsgeld voor de weken, wat oploopt tot ruim 2000 euro. Daarnaast betalen we voor een week vakantie - buiten die periode of buiten dat gebied - ongeveer 150 euro ruilkosten per week. We hebben al mooie vakanties gehad, maar ik vind het alles bij elkaar wel een groot bedrag om twee, hooguit drie weken op vakantie te gaan buiten het seizoen, en dan vaak nog op niet zo'n uitzonderlijke plaatsen (de mooie plekken zijn al jaren van tevoren volgeboekt.)
Mijn man heeft al veel geld uitgegeven om zijn weken te verkopen via louche bemiddelaars die hem op de een of andere manier telkens weten te vinden (telefoon, e-mail...). Ondanks mijn waarschuwingen trapt hij er telkens terug in. Het onderwerp is onbespreekbaar geworden en ik krijg een steeds slechter gevoel bij RCI. Toegegeven, de vakantieresorts zijn degelijk en in die zin is er zeker geen sprake van bedrog. Nu heeft mijn man pas weer een mail gekregen, die ik maar even kopieer en plak voor dit forum. De dame in kwestie spreekt over een telefoongesprek, maar ik weet niet waar dit over gaat. Er staan ook prachtige foto's in de mail, maar die heb ik eruit gelaten. Ik vertrouw dit zaakje voor geen haar en heb geen zin om op die zogenaamde buitenkans in te gaan. Mijn vraag is: hoe komen we van die weken af? Is er een kruid gewassen tegen RCI? Mijn advies aan mijn man is om het lidmaatschap of het onderhoud niet meer te betalen, maar omdat mijn man al zoveel in het verleden heeft betaald, wil hij dat niet 'weggooien' door de weken te laten vallen. Zo betalen we natuurlijk levenslang veel te veel voor vijf weken vakantie, die we nooit opnemen... (vanwege ons werk en gezin lukt het niet om in die periode naar spanje of Tenerife te gaan).
Hier dan de mail:
In aansluiting op ons telefoongesprek, bevestig ik U hierbij het door mij gedane aanbod:
7 nachten luxueuze accommodatie voor maximaal 4 personen
(2 volwassenen en 2 kinderen)
in een van onze geweldige resorts aan de Costa del Sol
De reden voor dit ongelofelijke aanbod is dat in verband met belangrijke verbeteringen en ontwikkelingen aan de Costa del Sol, wij een gelimiteerd aantal bonusweken beschikbaar hebben. Deze weken kunnen wij aan U als gewaardeerd uitwisselingsclublid aanbieden. U kunt dus gebruikmaken van een gratis week zonder dat er bij Uw club een week wordt afgeboekt!
Indien U nog nooit aan de Costa del Sol bent geweest: hier heeft U gemiddeld 345 dagen per jaar zon! Afgezien van het zonnen en zwemmen, zijn er vele andere activiteiten waarvan U en Uw familie en vrienden kunnen genieten. Wat dacht U van een bezoekje aan het Picasso museum in Málaga of aan het historische Ronda? Ook kunt U een dagje gaan tax-free-shoppen in Gibraltar, of U vergapen aan de milionairsjachten in Puerto Banús.
Ook als U van sport houdt, bent U hier aan het juiste adres: in anderhalf uur bent U al in de Sierra Nevada, waar U kunt skieën. Tevens vindt U hier een aantal van de beste golfbanen ter wereld. Verder kunt U hier fietsen, tennissen, paardrijden, duiken en nog veel meer! Voor de kinderen zijn er themaparken, dierentuinen, zwemparken, aquariums en zelfs een Safaripark. Eén ding staat vast: hier hoeft U zich beslist niet te vervelen!
Verder zijn er talrijke eetgelegenheden : wat dacht U ervan om eens in een lokaal restaurant aan het strand de beroemde paëlla te proeven? Ook kunt U zichzelf eens lekker verwennen met de exclusieve keuken in en rond Marbella.
Als VIP-gast wordt U gedurende Uw verblijf uitgenodigd voor een gratis ontbijt, gevolgd door een rondleiding door het resort door één van onze vertegenwoordigers, die U tevens het een en ander zal vertellen over de aangeboden faciliteiten.
Zoals u zich kunt voorstellen, is de beschikbaarheid van dit aanbod zeer beperkt, dus reageer snel!
Om uw boeking te bevestigen hebben wij het volgende nodig :
- het aantal personen met wie U komt
- de datum en tijd van Uw aankomst
- een bevestiging van Uw vluchtgegevens
- € 99,-- administratiekosten, bij aankomst te voldoen
VOOR MEER INFORMATIE OF HET MAKEN VAN RESERVERINGEN, BEL:
0034 - 952 932 880
Met vriendelijke groet,
Susanne
ALGEMENE VOORWAARDEN:
Dit aanbod geldt uitsluitend voor geregistreerde eigenaren van timeshare, punten of clublidmaatschap en is niet overdraagbaar. Het aanbod is geldig voor maximaal 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen). Alle eigenaren moeten gedurende de week aanwezig zijn.
Dit aanbod is niet van toepassing voor ieder die de laatste 24 maanden gebruik heeft gemaakt van een dergelijk aanbod. .
Dit aanbod staat niet ter beschikking van eigenaren/leden van: Club Class, Mariottts, Miraflores, Dreamworks, Timelinx(DWVC).Desinger Way Vacations, Freedom Vacation Network
Hoewel wij ons best doen om aan Uw voorkeur tegemoet te komen, dient U er rekening mee te houden dat er een grote vraag is naar accommodatie en toewijzing afhankelijk is van beschikbaarheid.
Hoewel de accommodatie die Global Vacations Ltd aanbiedt kosteloos is, zijn alle boekingen onderhevig aan een kleine administratieve bijdrage van € 99,--, te voldoen bij aankomst.
Alle boekingen zijn bindend, tenzij zich uitzonderlijke omstandigheden voordoen. Tevens zijn alle annuleringen zonder herboeking onderhevig aan annuleringskosten van € 150,--. Om het voor ons mogelijk te maken accommodatie opnieuw toe te wijzen, verzoeken wij U annuleringen en herboekingen minimaal 4 weken voor Uw aankomstdatum te melden.
Dit promotieaanbod is strikt onderworpen aan de voorwaarde dat de door U tijdens het telefoongesprek verstrekte informatie correct en volledig is; de gebruikers moeten huiseigenaar zijn, reizen met hun partner (indien van toepassing), werkzaam zijn, of, indien gepensioneerd, over een aanvullend inkomen boven het wettelijk pensioen beschikken, bij aankomst tussen de 35 en 70 jaar oud zijn en eigenaar/lid zijn van timeshare/punten/vakantieclub (en alle eigenaren/leden moeten aanwezig zijn).
In het geval dat informatie, verstrekt tijdens het telefonisch interview, onjuist blijkt te zijn, is Global Vacations Ltd ontheven van al haar verplichtingen betreffende voorgenoemd aanbod. Bovendien wordt Global Vacations Ltd ontheven van al haar huidige of toekomstige verplichtingen en behoudt zij zich het recht voor alle ontstane kosten in te vorderen.
De kosten van maaltijden, vluchten en transfers zijn niet inbegrepen.
Gedurende Uw verblijf zult U worden uitgenodigd voor een gratis ontbijt, waarbij vertegenwoordigers aanwezig zullen zijn om U rond te leiden en U op de hoogte zullen stellen van alle faciliteiten, die U ter beschikking staan.
U kunt geen enkele andere presentatie dan die van Global Vacations bijwonen, tydens het gebruik van de gratis week accomodatie.
Hierdoor heeft U ook de gelegenheid meer te ontdekken over de voordelen waarover onze leden beschikken en misschien krijgt U zodoende ook antwoord op voor U nog openstaande vragen.
Global Vacations Ltd aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor veranderingen, verlies, vertraging, verwonding/overlijden, ongevallen of ontevredenheid veroorzaakt door omstandigheden buiten haar controle. Dit omvat tevens - maar is niet begrensd tot - force majeur, natuurrampen, ziekte, stakingen, plaatselijke gebruiken, wettelijke regelingen, politieke omstandigheden, alsmede opzettelijk of nalatig handelen door andere partijen of ondernemingen die niet in dienst of geautoriseerd zijn door Global Vacations Ltd.
Wij adviseren U dringend een reisverzekering af te sluiten.
N.B.: Dit aanbod wordt gedaan onder de strikte voorwaarde dat U deelneemt aan het gratis ontbijt. Desondanks verzekeren wij U dat U op geen enkele manier verplicht bent om iets te kopen of te huren of tot iets toe te treden om Uw gratis vakantieweek te genieten.
Alle boekingen zijn gebaseerd op het verblijf in een één- of twee-slaapkamerappartement. De appartementen worden toegewezen op basis van “wie het eerst komt, die het eerst maalt”.
Alle informatie is juist op het moment dat zij gedrukt wordt.Global Vacations Ltd behoudt zich het recht voor om vakantieverblijven en accommodatie te ruilen tegen alternatieve accommodatie van gelijkwaardige of hogere kwaliteit..
Acceptatie van dit aanbod, alsmede bevestiging van reisgegevens, leidt tot aanvaarding van deze Voorwaarden door de cliënt.
|

5 February 2009, 19:50
|
|
|
|
Timezone: GMT+1
|
|
Kan iemand helpen?
Hallo,
Een maand geleden postte ik bovenstaand bericht. Tot nu toe heeft niemand gereageerd. Ik vraag me af of iemand me iets meer kan vertellen over RCI. Mijn man heeft eertijds vijf vakantieweken gekocht, die ons elk jaar handenvol geld kosten aan 'onderhoud' terwijl we die weken nooit gebruiken. Wel besteden we jaarlijks gemiddeld drie weken vakantie in een ander RCI-project, na het betalen van ruilkosten die vaak hoger zijn dan wat we normaal zouden moeten betalen als we buiten RCI om op die plaats op vakantie zouden gaan.
Mijn man is al verschillende keren per telefoon en per mail benaderd door mensen die hem beloven de weken te zullen verkopen, maar dan moet hij eerst hen betalen... wat hij vervolgens doet, waarna we nooit meer iets van die personen horen. Ik zou dolgraag van de weken af komen, maar weet niet hoe. Het geld voor het onderhoud zouden we veel beter kunnen gebruiken (het komt neer op zo'n tweeduizend euro per jaar!!)
Kan iemand me raad geven? Ik weet zeker dat we de weken nooit verkocht krijgen, en dat we ze enkel kwijt raken als we weigeren nog verder te betalen. Maar dat wil mijn man niet, omdat ze hem indertijd veel hebben gekost.
Hoe wettelijk is RCI eigenlijk?
M.v.g.
Sylvai
|

10 February 2009, 19:35
|
 |
Participant
|
|
Timezone: GMT
|
|
Hoi,
Ik heb even het een ander nagetrokken. Helaas ben ik niet werkelijk op rare informatie gestuit.
Telefoonnummer is van Global Vacations Limited (http://www.globalvacationsltd.com/en/)
Best komisch dat deze maar 3 jaar geregistreerd is.....
Quote:
Registrar: TUCOWS INC.
Status: clientTransferProhibited
Dates: Created 18-may-2006 Updated 24-mar-2008 Expires 18-may-2009
DNS Servers: NS1.IPODSHOPPERS.COM NS2.IPODSHOPPERS.COM
|
en is uit de Marbella regio.
- De Enige melding in Spanje van RCI is Madrid. Wat is de volledige naam?
Google geeft me slechts wat Amerikaanse bedrijven.
Beste is eens echt uitrekenen wat zonder lidmaatschap de vakanties kosten. Alhoewel ik al een tijdje zelf in toeristische wereld zit 99,- is veel te veel.
Andere interessante info:
http://fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=14033
http://fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=14033
http://fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=2249
http://fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=2239
ET
PS kun je behalve telefoonnummers ook een emailadres doorgeven?
|

10 February 2009, 19:39
|
 |
Participant
|
|
Timezone: GMT
|
|
Quote:
Originally Posted by madelin
Kan iemand me raad geven? Ik weet zeker dat we de weken nooit verkocht krijgen, en dat we ze enkel kwijt raken als we weigeren nog verder te betalen. Maar dat wil mijn man niet, omdat ze hem indertijd veel hebben gekost.
Hoe wettelijk is RCI eigenlijk?
M.v.g.
Sylvai
|
Contract opzeggen. Doen ze dit niet dan Klchtenformulier aanvragen (en als ze dit weigeren spaanse N.I.F. nummer vragen en aangifte doen) In Spanje ben je als bedrijf VERPLICHT om je N.I.F. te vermelden in officiele emails en brieven. Ook om klachtenformulieren binnen een korte tijd (een uur geloof ik) te verleggen of toe te sturen.
|

15 July 2010, 12:41
|
|
|
|
Timeshare uitleg in een paar woorden
Aan iedereen die timeshare bezit wil ruilen of verkopen.
Timeshare is een gebruiksrecht,geen eigendom zoals velen denken,zeker zoals velen in Spanje gekocht hebben of Canarische eilanden. Een emotioneele aankoop onder druk, voor belachelijke prijzen van 10.000 tot wel €...................meestal verkocht als lidmaatschap zonder de zgn.escritura dus eigendomsakte.Betalen moet je voor de rest van je leven met onderhoudskosten die elk jaar de pan uit rijzen.niet betalen na het tweede jaar alles kwijt!
Weg spaar centjes,of misschien wel een lening voor 10jr of langer.Wil je het verkopen dan krijg je misschien als je geluk hebt een 10e van de waarde terug! Waarom? Stel je bent projectontwikkelaar met een apt.complex met 100 apt. die kosten je elk +- incl alle kst.€ 60.000 per stuk dus is totaal € 6.000.000.-- je breekt de apt op in 50 wk in de verkoop 2 wk voor onderhoud dan heb je dus 50x100 wk = 5000 wk. deze verkoop je voor € 15.000 per wk.
maakt € 75.000.000.-- dus een bruto winst van €69.000.000.-- plus de jaarlijkse onderhoudskst.ad min. € 500.-pwk = € 2.500.000.-- pjr. dus eigen kst. weinig.zie de jaarverslagen van uw resort.
M.a.w. een wk kost dus € 1.200.- en dat is de waarde!!!! de rest gaat op aan commissies.
Wat is wijsheid? Verkopen voor een habbekrats en zelf boeken op Internet? krijg je misschien niet die luxe of misschien wel?
Of gewoon betalen blijven tot je dood en luxe op vakantie gaan?
Ikzelf heb al meer dan 20 jaar timeshare ooit gekocht in de U.S. voor een exact bedrag van 700 USD in een resort in Mexico.
en een onderhoudskst.van nu $ 190.00 pwk. Ruil de hele wereld over met RCI ( als je maar lang genoeg van te voren reserveert geen probleem maar de meeste mensen hebben dus veel te veel betaald voor hun TS. ook het ruilen is duur. € 84. RCI per drie jr.betalen, € 135. ruilkst. al met al duur.+- € 700 pw. + je investering laten we zeggen over 20jr. 750 pjr.
koste het apt. je dus € 1.500.-per week plus vliegkst. en eten.
wil je nog meer uitleg over wat te doen met je timeshare.
mail mij dan op:
edue970@gmail.com
mvgr edu
|
 |
Posting Rules |
You may post new threads
You may post replies