Fraudwatchers  
Register FAQ Members List Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Fraudwatchers > Non-English Language Support Forums > Internetbedrägerier på svenska

Internetbedrägerier på svenska Om du söker information om internetbedrägerier på svenska kan du fråga här

» Non-Registered Users
You are seeing this module because you are showing as an unregistered user - have you forgotten to log in?

As an unregistered user, you may view and post in the general forums (where applicable); however all posts you make are "moderated" (i.e. placed into a moderation queue to be approved) before they are visible on the site. Please, therefore, refrain from posting duplicate posts as these will simply be deleted.

This also applies to those of you that have registered, but have not yet validated your email address. Please check your email inbox for an email that was sent by this site, and either click on the link provided therein, or copy and paste the link into your browser address bar. Until such time as you have verified your registration, you will have the same privileges as an unregistered user.

If you have not received your confirmation/validation email, please use our Contact Us form to request us to resend your validation details.

Reply

Thread Tools
Old 13 January 2009, 19:28
cwr
Guest

senita didriksson

blev snuvad av denna pajas på blocket, jag hade annons ang att vi var ett 10 tal personer som vill hyra stuga/hus under sweden rock festival 2009, hon ringde upp och sa att hon hade fått återbud på ett hus hon och hennes syster hade, namn å allt stämmer, hennes nr är hemligt dock
finns en senita didriksson på den adress hon uppgett!

men direkt efter att man skickat halva hyran till henne så kommer det aldrig något kontrakt, och nu lägger hon på direkt hon hör att det är jag som ringer!!!

så akta er för en senita didriksson
vill ej lämna adress ifall hon nu har snott nåns identitet.

/mvh danne
Reply With Quote To the Top
Old 16 April 2009, 15:11
Mie
Guest

Thumbs down Synd att jag inte såg detta innan...

...för jag har precis snuvats av denna skurkaktiga idiot. Tydligen använder hon namnet Kerstin Didriksson nu, men hon pratade vitt och brett om att hon bytt namn från Senita till Kerstin så alla hästar har hon inte i stallet, även om hon påstod att hon hade både det, stuga, jobb och annat som har visat sig vara falskt. Jag ska göra allt jag kan för att se denna människa åka dit.
Old 16 April 2009, 18:07
Daneel's Avatar
Daneel Daneel is offline
Support

Languages:
Kontakta polisen. Sålänge skurkarna befinner sig inom Sverige brukar de inte vara omöjliga att komma åt. Spara alla email och dylikt som kan användas som bevis.

"FABRICATI DIEM, PVNC"
Old 12 June 2009, 15:26
HotLava HotLava is offline

Languages:
Exclamation

Hejsan!

Hon försökte blåsa mig för några veckor sedan. Hon svamlar en massa skit och det är enkelt att se rakt igenom denna idiot. Jag ställde en massa frågor till henne och hon tappade bort sig totalt. Kom ihåg att ifrågasätta allt när ni gör affärer som verkar för bra för att vara sanna.

Ha en bra helg!
Old 29 July 2009, 21:51
Nierls
Guest

Verkade försöka blåsa oss också med billigt stuga i Åre.
/M
Old 4 August 2009, 16:00
akaron
Guest

Senita/Zenitha Didriksson har stulit bilder på Chihuahuavalpar från min kennelsida och sedan lurat folk att betala en handpenning på 2000kr, men valpen får de aldrig träffa. Valpen har blivit sjuk och dött. Sen kan hon inte betala tillbaka handpenningen för att hon ska skiljas från sin man och att mannen har spärrat deras gemensamma konto.
Jag har fått två personer som ringt till mig och den ena blev lurad på detta sätt när de fick bilder mejlade efter att ha svarat på en annons på Eniro Köp&Sälj. Den andra personen hade själv satt in en annons på Blocket om att de ville köpa en lite äldre omplaceringshund, och då ringde Senita/Zenitha och sade att hon hade en hund som hon kunde köra upp till stockholm och lämna hos dem om de betalade in pengarna på hennes konto först.
Men de hade sett varningen på min hemsida och blev misstänksamma så de betalade aldrig några pengar utan ringde till mig istället.
Den här Senita/Zenitha eller vilket namn hon nu använder, är en proffesionell bedragerska. Bedrägerierna är polisanmälda men tyvärr inget prioriterat ärende hos polisen som tycker de har viktigare saker att utreda.
Jag har mobilnummer, två kontonummer och en mejladress som den här kvinnan använt. Eniro Köp&Sälj sitter även inne med ett IP-nummer, men de lämnar bara ut det till polisen.
Är det någon som har information om den här kvinnan, namn, adresser, kontonummer, telefonnummer med mera, så tar jag gärna del av den informationen. Meja till: kontakt(at)chibratz.se
/Anna-Karin
Old 20 December 2009, 19:27
salmonia salmonia is offline

Languages:
Vi har satt ut en annons på blocket ang. önkas hyra stuga i Sälen under nyår.
Det svarade en Kerstin Nilsson, att hon hade en stuga för uthyrning pga ett återbud.
Efter lite förhandlande och diskussion fick vi ett pris som var för bra för att vara sant. Vi blev ombedda att sätta in halva hyresbekoppet dvs. 4000:- på ett konto på swedbank. Vi fick även hennes adress och personnummer. Jag googlade hennes namn och adress samt kontrollerade hennes personnummer. Det visade sig att hennes personnummer inte fanns varför jag ringde och frågade henne varför. Hon hänvisade då till sin "syster" Zenitha Didriksson. Efter att googlat det namnet kom jag till denna sida, varför jag vill delge er vår information.

Hon kallar sig Kerstin Nilsson och säger sig bo i Eslöv på Köpmansgatan 19.
Personnummer (som inte finns): 730530-3309
Hon säger sig ha en syster som heter Zenitha Didriksson, född 570418.
Hennes kontonummer på Swedbank: 8079-6 74172699-6
Hennes mobiltelefonnummer: 0761-908820.

Hoppas detta kan hjälpa till att få stopp på dessa bedrägerier!

mvh/Håkan
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies