|
Senita/Zenitha Didriksson har stulit bilder på Chihuahuavalpar från min kennelsida och sedan lurat folk att betala en handpenning på 2000kr, men valpen får de aldrig träffa. Valpen har blivit sjuk och dött. Sen kan hon inte betala tillbaka handpenningen för att hon ska skiljas från sin man och att mannen har spärrat deras gemensamma konto.
Jag har fått två personer som ringt till mig och den ena blev lurad på detta sätt när de fick bilder mejlade efter att ha svarat på en annons på Eniro Köp&Sälj. Den andra personen hade själv satt in en annons på Blocket om att de ville köpa en lite äldre omplaceringshund, och då ringde Senita/Zenitha och sade att hon hade en hund som hon kunde köra upp till stockholm och lämna hos dem om de betalade in pengarna på hennes konto först.
Men de hade sett varningen på min hemsida och blev misstänksamma så de betalade aldrig några pengar utan ringde till mig istället.
Den här Senita/Zenitha eller vilket namn hon nu använder, är en proffesionell bedragerska. Bedrägerierna är polisanmälda men tyvärr inget prioriterat ärende hos polisen som tycker de har viktigare saker att utreda.
Jag har mobilnummer, två kontonummer och en mejladress som den här kvinnan använt. Eniro Köp&Sälj sitter även inne med ett IP-nummer, men de lämnar bara ut det till polisen.
Är det någon som har information om den här kvinnan, namn, adresser, kontonummer, telefonnummer med mera, så tar jag gärna del av den informationen. Meja till: kontakt(at)chibratz.se
/Anna-Karin
|