PDA

View Full Version : Wat nu ????

do not believe
31 May 2007, 19:54
Hallo allemaal,

ik kreeg een aantal weken geleden een mail ,dat ik de laatste erfgenaam zou zijn van mijn oom die in Afrika leefde.

Nouja ik schrok me rot want ik wist niet dat ik die had,ik heb wel familie in zuid-afrika.

Maar goed ik moest een kopie paspoort sturen en mijn bankgegevens zodat ze het konden overmaken op mijn rekening.
Ik kreeg papieren van de rechtbank ,notaris,de bank en een advocaat.

Ik heb dat dus gedaan ,heb mijn kopie paspoort gestuurd en mijn bankgegevens.(dom dom dat weet ik nu)

Maar goed ,ik sta dus nog steeds met deze mensen in contact ,ik moet in totaal 55.000.00 euro betalen voor alle papieren en taxes.

Het draait alleen maar om geld wat ik moet betalen,dus vroeg ik hoe kan dat nou?Ik heb toch geerft.
Nou een heel verhaal en mijn engels is al niet te best.

Wie o wie kan mij helpen om van hun af te komen,ik heb een heel erg ziek kind en hun bellen dag en nacht ik wordt er gek van.

alvast bedankt

Entertainer
31 May 2007, 22:32
Hiya do not believe,

Dit is een 419 scam. Het spijt me dat je ermee in contact bent gekomen.

Ga er maar vanuit dat je niets geerft heb, dat je moet betalen is een grote onzin zoals je zelf al opgemerkt hebt.

Als ik jouw was zou ik direct al het contact verbreken en zeker geen geld sturen. Aangifte bij de politie doen en je bank informeren met wat er gebeurt is zodat er geen dingen met je account gebeuren.

Een ander telefoonnummer nemen zou ook handig zijn als je gek wordt van dat gebel.

Maak het je hier gemakkelijk en vraag gerust een van de stafleden hier om hulp.

Peter van Huys
1 June 2007, 09:31
Hallo!

Inderdaad, dit is natuurlijk pure oplichterij. Het is een heel klassiek scenario: je wordt wijsgemaakt dat er ergens veel geld klaarligt. Alleen moet je heel even nog wat geld overmaken en dan krijg je het. Het geld bestaat natuurlijk niet en zodra je betaald hebt komt er een nieuwe rekening. Al het geld dat je opstuurt (en dat is dan meestal te doen via het ontraceerbare Western Union of Moneygram) ben je voorgoed kwijt.

Als je van de oplichters verlost wilt worden, volg dan aub deze raad op:
- Antwoordt niet meer op hun emails: niets, ook geen reply dat ze je moeten gerust laten. Zolang jij antwoordt zullen ze blijven proberen.
- Als ze bellen zeg dan dat je ondertussen weet dat ze je proberen op te lichten (vermeldt de term "419 scam") en hang gewoon op. Laat hen niet aan het woord, zeg gewoon "I know it is a four one nine scam." en hang op.

Ze zullen het niet lang meer volhouden en op zoek gaan naar een ander slachtoffer. Elke telefoon die ze doen kost hen geld. En dat proberen ze nu net te stelen en geven ze dus niet graag uit aan nutteloze telefoons.

Indien je informatie zou gegeven hebben ivm je kredietkaart (visakaartnummer of zo) ga of bel dan zo snel mogelijk naar je bank (of bel Cardstop als je Belg bent: 070344344).

Let op, want je zal waarschijnlijk meer "scams" ontvangen. Als je er 1 hebt ontvangen volgen er waarschijnlijk nog honderden...

Mvg,
Peter