PDA

View Full Version : Zomervakantie 2003

puck
11 May 2007, 13:21
Wij gingen in 2003 naar de Gran Canaria, daar werden wij in onze laatste week
van onze vakantie geconfronteerd met die kras kaartje en ja hoor ik had een prijs gewonnen, wij werden prompt in een taxi gestopt, en bij een hotel bij geleverd, wij werden als ware overvallen door die gasten.

En nu ons geld zien we niet meer terug. We hadden destijd te maken met Sandra van der Moer en ene Evert en een John, om onze vetrouwen te winnen gingen de twee laatste zelfs met ons de voldende avond daarna samen met drinken. Wel wij zijn er in gestonken. En zelfs met de Blue Wave, we zien ons geld daar ook niet van terug. Ik heb alles opgezegd, geen verlenging, we wilden niks meer met hun te maken hebben.

De Reclaim geschreven met de eis van terug betaling van de inlegsom, geen antwoord, niks, tot voor kort werden wij telefonisch benaderd door een zekere mijnheer Henk uit Spanje, van de Club Class Holidays, deze had veel te vertellen, en zei dat wij te veel hadden betaald, dat ze niet meer met Resort 8000 werkte, daar zij met die kras kaarten en dat dat niet hun stijl van werken was, ook hadden wij te veel betaald, wij moesten maar naar Spanje komen voor een schadeloosstelling van ons geleden schade die Resort 8000 had toegedaan, de vliegreis moesten we zelf betalen, de accomodatie ook, voor een weekend was dat 40.00 euro , voor een week 150.00 euro. Wij vertrouwen ze voor geen cent meer.

De laatste keer dat hij opbelde was op Koningendag, toen had hij het over de Reclaim, hij wilde toen ook niet zeggen waaruit die schadeloosstelling uit bestond, geld zaggen in ieder geval niet, dit had hij al bij een eerder telefonisch gesprek verteld.

Wat moet in hemelsnaam doen, wij wisten het niet en hebben daarom maar onze rechtsbijstand ingeschakeld, ondanks dat men in 2003 men ons had
medegedeeld, via een ander rechtshulp, dat er niks aangedaan kan worden, dat wij ons geld kwijt zijn, daar deze organisatie moeilijk te vinden en te pakken zijn.

Het is jammer dat er deze website toen nog niet bestond, en alles wat je toen tegen kwam was in engels en niet zo uitgebreid.

Ik ben blij dat er nu een nederlandstalige site bestaat, dit voorkomt hopelijk de schade voor andere mensen en buitendat Hollandplan is de enige volgens mij die die vakantiegangers waarschuwen voor zulke praktijken, via hun informatieboekje, jammer dat andere reisorganisatie dat niet doen.
Voorkomen is beter en eigenlijk zouden alle reisorganisaties hun reizigers moeten waarschuwen.

En weet je wat ik het ergste vond, niet het geld, maar onze vertrouwen in andere heeft zo een knauw gehad dat, dat nooit meer te herstellen is.
Wij hadden pech, ik hoop voor andere in de toekomst niet.

P

Entertainer
11 May 2007, 15:07
Dit is inderdaad een groot probleem op de Canarische eilanden. De overheid probeerd er wel wat aan te doen maar zeker op Gran Canaria en Tenerife zijn er gewoon teveel toeristen om alles in de gaten te houden.

Tegenwoordig is de kraskaart al verboden. Het komt misschien wat laat voor jullie maar er word wat gedaan aan dit soort praktijken.

gefile@gmail.com
25 June 2007, 19:09
Goededag,

Wij zijn ook gedupeerde. Wij hebben helaas ook hetzelfde meegemaakt en zijn er voor meer dan 10.000 euro ingeluisd. Wie kan ons helpen met het vinden van John en Evert van toenmalig resort 8000 playa del ingles cran canaria 2003? Heeft iemand achternamen van hen? Voor tips en informatie graag mailen naar gefile@gmail.com