PDA

View Full Version : UK national lottery

claudecll
23 March 2007, 01:37
Bonjour,

je reçois plusieurs mèls depuis le 21/03/2007 m'indiquant que j'avais gagné la somme de 552000 £ ÃÂ* la loterie nationale du Royaume Uni.
voici le mèl de départ :

THE UK NATIONAL LOTTERY
This E mail is to inform you that you emerged a winner of £552,000,00
on our online draws which was played on the 15th of March,2007.For
further Information about your Winnings,contact our Lottery Fiduciary
Agent
Name;Mr Tom Hanks.
E-mail Address:ukwinningspromolite07@yahoo.co.uk
Tel. +447011135347
Co-ordinator(Online Promo Programme)

J'ai tout d'abord répondu et voici le 2ème mèl :

This form is valid for only those who have won the UK NATIONAL LOTTERY Fill in the required fields in the space provided below. No field should be left blank, because your particulars are needed for record purposes.
In correspondence of your email to us,we want to formerly say congratulation winner.Your email address was sorted through our electroninc machine and attached with a ticket and serial number and a ballot was done.
NOTE : IT IS REQUIRED YOU CLICK THE REPLY BUTTON BEFORE FILLING OUT THIS FORM, AS ALL INPUTED DATA MAY BE LOST UPON OUR RECEPTION. IN THE EVENT THAT YOUR BROWSER SETTING DOES NOT SUPPORT THIS PROGRAM e.g html program, YOU ARE TO SEND THE REQUIRED DATA IN PLAIN TEXT FORMAT.
Please fill in the appropriate information in the space below:
CLAIMS VERIFICATION FORM
WINNER'S PERSONAL DATA
First Name.: *
Middle Name.:
Last Name.: *

Gender.: MaleFemale

Month Of Birth.: MonthJanuaryFebuaryMarchAprilMayJuneJulyAugustSeptemberOctob erNovemberDecember Day: Day12345678910111213141516171819202122232425262728293031 Year:

Marital Status.: SingleMarriedDivorced
Nationality.: *
Religion.:
Occupation.:

Address 1.: *
Address 2.:
City.: *
State/Province.: *
Zip Code.: *

Mobile phone No.: *
House Phone No.: *
Fax No.:
Email Address.: * eg. username@domainname.com

WINNING INFORMATION
Batch Number.: *
Serial Number.: *
Refrence Number.: *

This is to verify that the information filled in this FORM is a valid particulars of me. Yes: No:

J'ai rempli le formulaire avec mon nom, mon n° portable et mes coordonnées postales mais pas de coordonnées bancaires

j'ai reçu un 3ème mèl auquel j'ai répondu après avoir pris des renseignements sur cette arnaque que je porterai plainte s'ils continuaient

Pouvez-vous me dire si je risque quelque chose en ayant fourni mes coordonnées personnelles ?

Merci et cordialement

poirot
23 March 2007, 13:26
Bonjour claudecll et bienvenu,

Ce sont des coordonnés disponible publiquement a part votre numéro de mobile donc la seule chose dont il faudra vous méfier sera une arnaque téléphonique tel qu'un appel supposé de votre banque demandant vérification de vos données etc..,