PDA

View Full Version : freelotto

Unregistered
28 November 2006, 20:20
hallo, kan iemand mij vertellen wat FREELOTTO is? Ik heb een mailtje gekregen van freelotto uit de States. Ik heb 1 keer meegedaan en nu krijg ik mail dat ik gewonnen heb. Is dit een legitieme bedrijf of is dit FRAUDE?

Peter van Huys
4 December 2006, 16:35
Freelotto balanceert op het randje van fraude. In de "winning notification" is de bewoording dusdaning gekozen dat u denkt dat u gewonnen heeft. Hierna vraagt men uw kredietkaartgegevens. Eigenlijk heeft u helemaal niet gewonnen, maar betaalt u dan pas om mee te doen aan een spel waarbij de effectieve kans op een prijs astronomisch klein is. Uw kredietkaart zal maandelijks automatisch gedebiteerd worden en het is heel lastig om dit stop te zetten.
Conclusie: best niet op ingaan!
Zie ook de uitleg van Nyla in deze post: http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?p=16414

Mvg,
Peter

Dave
15 January 2007, 08:20
Via de site comics.com sukkelde ik op Freelotto. Maar 'Free ' duidt niet op kostenloos!
Sindsdien wordt mijn mailbox dagelijks gebombardeerd met mails dat ik gewonnen heb. Nog enkel mijn creditcard gegevevens doorgeven en straks " BINGO".
Was dit maar waar.
Omdat ik niet onmiddelijk reageerde en de tijd nam de Freelotto mails te analyseren viel mij op dat de eerste maal ik respec. $ 100.000, $1.000 en $300 gewonnen had.
Een volgende mail melde $1.000.000 gewonnen.
In de laatst wordt slechts gewag gemaakt van $50.000.
Dit alles zonder dat ik éénmaal 'gevalideerd' had en dus ook nog had meegespeeld????
Dit lijkt mij niet 'kosher', zeker nu ik al die andere reacties gelezen heb.
Het meeste valt te "winnen" door NIET op zulke schema's in te gaan.
Gegroet, Dave

R2M
17 January 2007, 12:30
Freelotto balanceert op het randje van fraude. In de "winning notification" is de bewoording dusdaning gekozen dat u denkt dat u gewonnen heeft. Hierna vraagt men uw kredietkaartgegevens. Eigenlijk heeft u helemaal niet gewonnen, maar betaalt u dan pas om mee te doen aan een spel waarbij de effectieve kans op een prijs astronomisch klein is.
Uw kredietkaart zal maandelijks automatisch gedebiteerd worden en het is heel lastig om dit stop te zetten

De beste en snelste manier om de maandelijkse debitering van je creditcard accound te stoppen is je kaart te laten stopzetten bij de creditcard maatschappij of via je bank. Reden : oplichting.
Dit is mij als slachtoffer van deze oplichting medegedeeld door de creditcard maatschappij zelf.
Automatisch wordt er een nieuwe kaart aangemaakt en deze nieuwe gegevens worden nooit medegedeeld aan freelotto en/of CCbill die de debitering uitvoerd.
Tevens hebben ze in bij deze alle betalingen aan freelotto op een verzetlijst gezet.
Wel opletten dat je het nummer van je nieuwe kaart doorgeeft, als je automatische debiteringsopdrachten lopen hebt bij andere instanties (telefoon, energie, etc).
Ook aan hen worden de nieuwe kaartgegevens niet doorgegeven en moet je ze zelf de gegevens van je nieuwe kaart doorgeven.

M

Unregistered
25 January 2007, 16:12
ALS IETS TE MOOI LIJKT TE ZIJN,IS DAT OOK MEESTAL ZO!
ZO OOK HIER MET DIE FREE??HAHA LOTTO
EEN HEEL GEMENE MANNIER MENSEN HUN CREDITCARD GEGEVENS ETC TE VERKRIJGEN OVER BETALINGEN NOG MAAR TE ZWIJGEN!
OOK IK HAD GELIJK 1.000.000.000 US$"GEWONNEN"
GELUKKIG HEB IK GEEN CREDITCARD EN HEB DUS GEEN NR DOOR[KUNNEN]GEVEN.
WEL [HEEL STOM VAN ME!!]MN ADRES GEGEVENS[DAAR IS OOK HANDEL IN ZOALS U WEET!]
IK HOOP DAT ER MEER WORDT GEWAARSCHUWD VOOR DEZE [CRIMINELE?]ZAKEN!!
EN IEDEREEN MET DIT PROBLEEM WENS IK VEEL STERKTE!
PS GOOI DIE HELE ZOOI VAN FREELOTTO UIT JE COMPUTER[WANT HET IS ALLEEN GESCHIKT VOOR DE PRULLEBAK!]
VRIENDELIJKE GROET AAN ALLEN. VAN HARRIE

Ineke
30 January 2007, 12:57
Hallo,

Krijg steeds mail van Freelotto. Schijn een miljoen gewonnen te hebben. Dat geloof ik natuurlijk niet en normaal zou ik de mails gewoon hebben weggeklikt. Maar het enge is: in de mail staat niet alleen mijn volledige naam (inclusief mijn roepnaam die anders is dan mijn officiele voornaam), maar ook mijn adres vermeld. Uiteraard heb ik ze die gegevens nooit verstrekt. En ik heb ook nooit meegedaan aan een trekking op 29 december 2006, zoals ze beweren.
Kan ik hierover mijn schouders ophalen of gaat het dan van kwaad tot erger?

Ineke

Peter van Huys
31 January 2007, 13:49
Ineke: heb je jezelf al eens gegoogled ? Misschien staan jouw gegevens wel ergens te grabbel op internet.
Ofwel heb je je ooit eens ingeschreven in een organisatie die behoort tot Freelotto of die door hen is overgekocht. Veel meer kan ik niet bedenken.
Zowiezo zou ik het internet eens grondig afschuimen maar zolang je de mails van Freelotto negeert en je geen kredietkaartgegevens doorgeeft zit je veilig.
Mvg
Peter

Unregistered
1 March 2007, 22:37
Hallo,

Ook ik heb een mail ontvangen dat ik bij de "lucky winners" zou behoren van
1 000 000£. Aangezien ik nog nooit van de site free lotto had gehoord en me ook niet had geregistreerd bij deze site, heb ik de site eens gegoogled. Zo kwam ik bij deze website terecht die me heel wat nuttige informatie bood.
Keep up the good work!
Ik vraag me ook af wat de wettigheid is van dergelijke mails? Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel op dergelijke voorstellen ingaan en zich kunnen vergissen in de bedoelingen van free lotto.

Mvg, Liesbeth

Unregistered
16 April 2007, 17:45
FREE AWARD DEPARTMENT
L70 1NL.LONDON,UNITED KINGDOM
Ref: UK/9420X2/68
Batch: 074/05/ZY369
We are pleased to announce FREE LOTTO AWARDS draw held on 16th of April . All 3 winning addresses were randomlyselected from a batch of 5,000,000 international emails. Your email addressemerged alongside 2 others as a 3rd category winner in this month's draw.Consequently,you have therefore been approved for a total pay out of (One Hundred and nineteen thousand-one hundred and eighteen Pounds Sterlings) only. The following particulars are
attached to your lotto payment order:
(i) Ticket:22337865443
(ii) Serial Number:6368
(iii)File Number:KTU/9678888999/03
(iv)LuckyNumber:0799233223232
Please contact the underlisted claims officer as soon as possible for
the immediate release of your winnings:

Mr.Danny Boer
Email:mrdannyboer_freelottoaward@yahoo.com.hk
Tel : +44 7024035988
Yours faithfully,
FREE AWARD DEPARTMENT

Unregistered
19 April 2007, 23:36
Hallo ik heb van de week het blije bericht gekregen van free lotto dat ik 1miljoen dollar heb gewonnen. Nou ik blij en gelijk me moeder bij roepen die gelijk dollar tekens in haar ogen had. Toch vertrouwde ik het niet heb heb gegoogled... Nou heb ik wel dus nummertjes in gevuld enzo. Het is immer lotto maar nooit mijn bank gegevens in gevoerd dasz een reden om te twijvelen..
Tijden het googlen las ik bij een forum site dat ze bepaalde soort cheques uitdelen en voor iedere euro die je wint moet je 15,- betalen.. maar uhmmm voor dat betekend dus dat dit geintje me zo'n 15 miljoen kan gaan kosten al het waar is... Niet dat ik het geld heb hoor...
En nog iets is er ooit een winnaar geweest?? Ik bedoel ik zie in die lijst.. dat mensen daad werkelijk hebben gewonnen en dat het betaald is...
Maar ik kan het niet geloven.. please als er iemand is die meer weet dan de info die er al opstaat laat het me horen.
O,ja nog iets een loterij die via email bank gegevens vraagt zonder hun eigen tel.nr er bij dat is een teken van oplichting.
Ik ben opzoek naar een telefoon nummer van freelotto maar die kan ik ook niet vinden... zit immers borde vol vragen

Please laat wat weten als iemand 1 van mijn vragen kan beantwoorden..

Peter van Huys
20 April 2007, 08:44
Het feit dat je met al die vragen zit terwijl je toch al wat opzoekwerk deed zou je toch al voldoende moeten zijn! Ze gebruiken een taktiek waarbij je "verblind" wordt door de beloofde prijs om je te verleiden in te schrijven in een systeem dat bijzonder ondoorzichtig is. Als je echt wilt op de lotto spelen koop je mijns insziens beter een echt lottoticketje in de krantenwinkel.

Duppe
4 August 2007, 11:56
$.......................................

U.S.$1,095,745

For: ......... ACCESS AMERICA $1,095,745 ENTITLEMENT

No:548 Date: {07/27/07}

Cash Value U.S.$1,095,745

To Activate Cash Check and Benefits Form E40A
This advertisement is being sent to you from:
Access America Financial Group 580 South Research Place Center Islip, NY 11722, USA
To unsubscribe from receiving further emails from us, please click here: Unsubscribe
Please read the privacy policy by clicking on Privacy Policy
Click here to view the Terms & Conditions
Click here to view the Frequently Asked Questions
Click here to view the Hints & Tips

Stink er niet in dit soort onzin..
Het kost je alleen maar geld...
En daarna krijg je deze Onzin....

Money & Prize Report Requistion FORM E-40A
ENTRY ELIGIBILITY FOR FULL AWARD AMOUNT PAYOUT STATUS CONFIRMED
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
Y N
THIS INDIVIDUAL RESPONSE FORM CONFIRMS YOUR ELIGIBILITY WITH TOTAL REGARD TO SWEEPSTAKE ENTRY PROCEDURES NECESSARY TO ESTABLISH YOUR WIN OPPORTUNITY OF: ARENTDE WIT:
TOTAL ACTIVE AMOUNT:
$1,095,745

*** YOU HAVE BEEN IDENTIFIED IN OUR RECORDS FOR TRANSFER OF CASH DISTRIBUTIONS AND FINANCIAL OPPORTUNITIES

Our records further indicate your approval to receive at a proscribed introductory fee, the documentation of cash distributions in the aggregate amount so entered above. As fully authenticated by this office, and all necessary access procedures for you to claim all, or part of this amount entered.

To further authenticate, we have performed an audit on the amount in aggregate and in full compliance with procedures re-enter that amount below.

*** $1,095,745 ***

You must respond prior to the monthly deadline, to receive a one month Free Report as follows:

We will make certain the proper steps and procedures are taken on your behalf to continue to receive entry access of cash and awards totaling at least $1,095,745 monthly, when you start your monthly subscription to our sweepstakes prize and contest newsletter. If you do not cancel your subscription within 30 days you will automatically be billed $9.95 to the credit card provided per month until you contact us give details and cancel the subscription. You are free to cancel at any time. This is the equivalent of only (33 cents a day) - so you can arm yourself with the knowledge you need to enter to win to have the chance of coming up a winner again and again.

Customer:

First name Last name
Mailing address

PAYMENT METHOD

To start my one month FREE confidential report and cash/property distributions,
I only pay a modest release
fee of just US $1.00.

Card No.

Card Exp. Date
MM 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 YYYY 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011

C.V.V No.

(The C.V.V No. appears on the signature strip of your credit card or could be 3 or 4 numbers above your credit card no. If your card no. does not have a CVV no., please use an alternate card with a CVV no.)

For your added security, and to prevent fraudulent use of credit cards, please provide the following:

TERMS AND CONDITIONS
PRIVACY POLICY
HINTS & TIPS
FAQ

100% SECURE SHOPPING -Feel secure shopping with us. All our products and services come with a full money back guarantee. A credit card purchase with us is more secure than handing your credit card to a store clerk at a mall or store. Your credit card is safe, because our site uses the latest encryption technology. When you purchase from us your credit card information is protected with secure commerce servers and credit card fraud detection systems.

SECURITY ALERT! Credit card fraud is a felony punishable by heavy fines and jail time. We cooperate fully with all agencies involved with preventing and investigating online credit card fraud. Crime on the internet does not pay! We investigate each and every order, and report every fraudulent attempt to the authorities.

We are an independent reporting firm, all maters as reported based on the rules and entry regulations by the individual sponsors. We do not sponsor sweepstakes, pay prizes or enter anyone into any sweepstakes. All amounts are paid by the individual sponsors to winners.

--------------------------------------------------------------------------------
We hope you enjoyed receiving this email, but if you no longer wish to receive our emails please click here.

PO Box 9056, Hicksville, NY, 11802 USA

Mellow
11 November 2007, 21:50
hallo allemaal,

ook ik heb meegespeeld met freelotto.com

je kan ook spelen zonder je creditkaardnummer te winnen. Freelotto zelf is legaal, maar deze werkt samen met een sponsor/reclame bedrijf, waar je naar toe gelinked wordt zonder dat je het zelf door hebt, de beruchte site waar je je creditkaart gegevens in moet vullen! Dit dus nooit doen!

Gewoon de site weg klikken en uur later weer legale free lotto spelen.

Met dit spel heb ik 5000 GBP gewonnen.

Deze cheque heb ik ook daadwerkelijk gekregen (-belasting en verzendkosten)

wat uitkwam op ongeveer 3000 euro. Deze cheque heb ik gewoon bij de ABN bank ik kunnen leveren.

Hopelijk jullie iets meer geinformeerd te hebben, succes!

maar eerlijk is eerlijk, pas op, er zit heel veel onzin tussen deze en dit soort loterijen!!!!!!!!!

Entertainer
15 November 2007, 19:57
hallo allemaal,

je kan ook spelen zonder je creditkaardnummer te winnen. Freelotto zelf is legaal, maar deze werkt samen met een sponsor/reclame bedrijf, waar je naar toe gelinked wordt zonder dat je het zelf door hebt, de beruchte site waar je je creditkaart gegevens in moet vullen! Dit dus nooit doen!

wat uitkwam op ongeveer 3000 euro. Deze cheque heb ik gewoon bij de ABN bank ik kunnen leveren.

maar eerlijk is eerlijk, pas op, er zit heel veel onzin tussen deze en dit soort loterijen!!!!!!!!!

Hiya mellow,

Dat is interessant nieuws. Heb je meer details hierover? Als je wilt kun je ze per PM (persoonlijk bericht) sturen als je je aanmeld op deze site.

Dank daarvoor

fredi
11 January 2008, 00:35
:lol::thumbup: ik ook ben betrapt, maar het was andere verhaal want heb ik ze betrapt, wil weten hoe/Hallo,

Krijg steeds mail van Freelotto. Schijn een miljoen gewonnen te hebben. Dat geloof ik natuurlijk niet en normaal zou ik de mails gewoon hebben weggeklikt. Maar het enge is: in de mail staat niet alleen mijn volledige naam (inclusief mijn roepnaam die anders is dan mijn officiele voornaam), maar ook mijn adres vermeld. Uiteraard heb ik ze die gegevens nooit verstrekt. En ik heb ook nooit meegedaan aan een trekking op 29 december 2006, zoals ze beweren.
Kan ik hierover mijn schouders ophalen of gaat het dan van kwaad tot erger?

Ineke

Entertainer
11 January 2008, 15:08
hallo allemaal,

Nog even een andere noot

U beweert 5000 GBP gewonnen te hebben:

In Euros is dat 6.616,55

Kanspell belasting 29% (Dit is in Nederland. Voor Belgie weet ik niet zo uit mijn hoofd) wat maakt 1918,80

U zegt 3000 euro over te hebben

Dat betekend dat u 1697,75 euros heft betaald voor de verzending?

Dit is meer dan 50% van uw netto winnings

Ik wil niet vervelend zijn maar dit lijkt mij een beetje overdreven. Zelfs met the commisie van de bank voor het overzetten naar euros is het veel te veel.

U bent zeker dat dit klopt want voor het moment denk ik dat u bazelt

cemdogan
28 January 2008, 15:58
hallo, kan iemand mij vertellen wat FREELOTTO is? Ik heb een mailtje gekregen van freelotto uit de States. Ik heb 1 keer meegedaan en nu krijg ik mail dat ik gewonnen heb. Is dit een legitieme bedrijf of is dit FRAUDE?

nou dat heb ik ook gehad hoor dat ik een miljoen heb gewonnne maar je moet eerst aanmelden dat je elke dag speelt met de lotto staat bij me in me mail op een cheque dat ik heb gewonnne maar wil het nie geliven

Entertainer
1 February 2008, 02:43
Ben bezig met een nederlandse vertaling maar hier is de engelse

http://www.fraudwatchers.org/forums/view.php?pg=fw_freelotto

Jetteke
28 September 2008, 13:33
Mijn ervaring met Freelotto had ik in 2000, toen je nog echt gratis mee kon spelen. Op een gegeven moment had ik vijf goede cijfers en ik had een prijs van ca 6000 gulden gewonnen. Ik moest een zogenaamde affidavit opsturen...en toen gebeurde er weken niets. In de voorwaarden stond de naam van een gerenommeerd accountantskantoor en die heb ik aangeschreven. Twee weken later had ik mijn geld. Echt gebeurd. Maar toen veranderde er iets. Het was niet free meer en ik kreeg constant mailtjes in mijn mailbox dat ik een miljoen had gewonnen, terwijl ik helemaal niet speelde. Toen heb ik die mails als ongewenst aangemerkt en ik ontvang niets meer. Mijn conclusie: Ooit een eerlijk bedrijf geweest, maar nu lijkthet niet goed te zijn.

Coja
31 July 2009, 12:57
Vanaf mei dit jaar wordt er elke maand ruim tien euro van mijn creditcard rekening afgeschreven, door freelotto.comny. Dit terwijl ik nooit een email van ze heb gehad, en geen enkele info heb vrijgegeven. De mastercard organisatie reageert laconiek: moeilijk stop te zetten, dit soort abonnementen. Heb nu dus mijn kaart geblokkeerd, en kan stil gaan hopen dat ik de laatste maand nog terug kan krijgen. Hoe is dit mogelijk?? Hoe kunnen creditcard maatschappijen nog met zulke organisaties werken? Kan ik nog iets anders doen om mijn geld (gelukkig nog niet al te veel) terug te krijgen?
Ik hoor het graag!