PDA

View Full Version : Opgelicht (gepost door niet-geregistreerde gebruiker)

Unregistered
26 September 2006, 14:00
Denkelijk het slachtoffer geworden van oplichters.
Ik ben geen geld kwijt, ik heb ook geen credit cards gegevenscdoorgespeeld maar wel mijn naam en mijn adres. Wat moet ik nu doen ?

Peter van Huys
27 September 2006, 15:32
Hallo,

U hoeft voorlopig niets te doen. De oplichters zijn vooral uit op "gemakkelijk geld": ze proberen mensen ervan te overtuigen geld op te sturen via Western Union of iets dergelijks. Indien ze van u geen bankgegevens hebben maar uitsluitend een naam en adres kunnen ze hier weinig mee. Mogelijk proberen ze u nog te contacteren via telefoon. Zeg dan aan de oplichter dat u weet dat hij een oplichter is en haak gewoon in. Vermeldt misschien dat u weet dat het 419-fraude betreft. Ze zullen u dan verder met rust laten.

Wat bedoelt u eigenlijk met "ik ben het slachtoffer van oplichters" ? Indien u nog geen geld kwijt bent, dan heeft u toch op tijd ingezien dat u zou opgelicht worden ? :thumbup1:

Mvg,
Peter

switserleven
8 July 2009, 15:52
We kregen een reactie van onze advertentie op een internationale site, wij hebben camper te koop.
Een man ( Roland Moreno) een fransman die op het moment in africa is, wil onze camper kopen, hij vraagt meer foto's en gegevens van de camper en bankgegevens. Ik heb mijn bank gebeld om te vragen of het kwaad kon om hem mijn gegevens te geven samen met kopie pas, en die zeiden nee dus..heb ik dat gedaan. Vervolgens komt een mail met allelei ( ziet eruit als..) officiele documenten met onze gegevens erop en het verzoek om 784 euro over te maken via Money gram omdat het bedrag zo hoog was zijn er allerlei kosten. Dit bedrag zou ik eerst over moeten maken naar Mr. Firmin SEKA Monney
HEAD OF SERVICE coated CONTROL OF THE BCEAO, alvoersn wij het bedrag op onze rekening gestort zouden krijgen. Nou nou ..ze hebben ook 3 keer gebeld ( in het frans) toen in het engels een mail gestuurd en nu heb ik gezegd dat ik het bedrag niet overmaak.
Wat een kluns ben ik toch....maar ja de wonderen...blijf toch geloven in de goedheid van mensen.
Nu een vraag...kunnen ze echt niks beginnen met mijn gegevens want ze hebben ook een kopie pas..want ik had er ook een van hun gekregen.
Groetjes.......Stommerik

Peter van Huys
13 July 2009, 10:11
Je hebt gelukkig op tijd gezien dat je zou opgelicht worden. Je had beter geen kopie van je identiteitspapieren opgestuurd natuurlijk, maar da's nu te laat. Ze gaan die papieren waarschijnlijk niet gebruiken om jou op te lichten, maar mogelijk wel andere mensen. Want nu kunnen ze zich gemakkelijker uitgeven voor jou.

Zowat iedereen die iets te koop aanbied op het internet krijgt met deze praktijken te maken. Ik had het net ook nog voor (auto te koop op een Belgische site, of ik 'm niet wou verpatsen in Togo, right...)