View Full Version : nog een slachtoffer van Design Vacation
hennie
15 June 2006, 21:25
Hallo beste medelotgenoten en vooral Tina
Wil hierbij ook graag mijn verhaal vertellen,het is bijna hetzelfde als van al de andere mensen.Zijn er ook ingetuind,na het krassen van eerst 2 loten (waarop een t-shirt gewonnen) kregen we zelfs een 3e lot om maar zeker de hoofdprijs te winnen,en inderdaad dus.Ook meegegaan en zelfs wel 5 uur beziggehouden (niet zo zeer met het verkoopverhaal want Jurgen vond dat niet zo zeer nodig)Wel liet Jurgen ons nog zien in wat voor hotelkamers we in de toekomst zouden verblijven,het leken wel koningklijke suite's ,dus gewoon TE MOOI OM WAAR TE KUNNEN ZIJN,en dan wel allemaal 6 tot 7 sterrenhotels(die bestaan niet eensachteraf gezien)Wel kwamen er verhalen los over zijn overleden moeder en zus bij een verkeersongeluk.Als het waar is is dat erg maar ik heb mijn twijfels.maar ja na ongeveer 4uur zei Jurgen dat hij ons even alleen liet om tot een besluit te komen ,maar toen we ja hebben gezegd moesten we zo snel mogelijk (na de champagne en het applaus)van het dakteras af en kwam Annelies Boss in beeld die ons het contract liet tekenen .We hebben wel 35 handtekeningen moeten zetten ,maar mochten enkel maar 3 artikelen lezen (de rest was niet zo belangrijk zei Annelies nog,(en inderdaad je bent daar in een heel andere stemming,want normaal ben ik zeer achterdochtig)Want zelfs toen we teruggingen naar ons hotel had ik weer twijfels .Ben naar de reseptie van ons hotel gegaan met de vraag of ze ooit van deze organisatie hadden gehoord ,daar kende ze deze organisatie niet,dus twijfel bleef bij mij.Mijn man zei "we gaan morgen nog een keer terug om meer vragen te stellen"dus dat deden we.Mijn man heeft zelfs tegen Jurgen gezegd "hoop dat je eerlijk bent tegen ons ,anders kom ik bij jouw verhaal halen".Maar Jurgen verblikte of verbloosde niet en bleef bij zijn verhaal.Dus wij weer naar ons hotel en zelfs in de taxi kreeg ik weer het rotgevoel dat het niet goed zat,heb er toen de taxichaufeur op aangesproken en die zei gelijk " afblijven is bedrog bedrog bedrog "maar ik mocht niet laten weten dat ik dat van hem gehoord had.Dat heb ik beloofd het is n.l. zijn broodwinning als neutraal taxichaufeur.Maar mijn vermoeden werd bevestigd.Wij hebben meteen onze reisorganisatie gebeld ,en die rade ons aan gelijk een advocaat op Gran Canaria te nemen(dit was dus gelijk de dag nadat we getekend hadden) Dat hebben we gedaan en zijn nu bezig met een rechtzaak op Gran Canaria tegen D.V ,we hebben de advocaat de volmacht gegeven om voor ons op te treden en alles in het werk te stellen om onze geleden schade terug te halen Bij terugkomst in Nederland hebben wij ook een telefoontje gekregen van ene Dick Fermie,die heb ik gezegd dat wij bezig zijn met een advocaat op Gran Canaria en dat hij daar contact mee op kan nemen,ook hebben wij nu al 2 dreigbrieven ontvangen die ik doorgestuurd heb naar de advocaat.Wijzelf reageren volledig niet op deze brieven of telefoontjes.Ben vergeten te vertellen om hoeveel het bij ons gaat.Bij D.V in totaal 2200 euro aanbetaling,en zouden dan thuis nog eens 8795.00 euro moeten betalen(dat doen we dus nooit,al moeten we ervoor gaan zitten)Maar ook de advocaat heeft ons al 2200 euro gekost.Dus alles bij elkaar zijn wij al ongeveer 4400 euro kwijt .Maar als de rechtzaak achter de rug zou zijn ,zouden we dus een groot gedeelte van ons geld terug krijgen (hopelijk).Als meer mensen intresse hebben in de naam van de advocaat op Gran Canaria laat maar even weten,mischien dat er met z,n alle op Gran Canaria een eventuele rechtzaak dit soort oplichtingspraktijken gestopt kan worden.Ook heb ik gelijk een mailtje gestuurd naar opgelicht,maar tot op vandaag nog niets gehoord(helaas).
Zou graag een reactie ontvangen van Tina of andere om net zoals alle anderen zeggen aktie te ondernemen,wij doen mee.
Groetjes allemaal en sterkte gewenst. Hennie
hennie
15 June 2006, 21:44
Wil er nog even bijvoegen dat ik zelf wel al het mogelijke aan het doen ben maar HEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEL STEUN EN HULP heb gehad en nog steeds heb van tina turner,die ook al veel heeft meegemaakt met Design Vacation en de corupte mensen daarvan.TINA BEDANKT.
Unregistered
1 October 2006, 13:54
Hallo Hennie,
Wij hebben dezelfde ervaring op Gran Canaria gehad. Wij willen graag weten hoe we kunnen helpen om aktie te ondernemen.
Met vriendelijke groet Peter en Wendy
Nerotje
27 November 2006, 11:26
Ook wij heben dus de zelfde fout gemaakt en zouden dus ook
graag mee doen om aktie te onderneemen tegen deze .....
Groete Nerotje
Dirk VC
28 November 2006, 18:31
Hennie,
Ook wij hebben ons laten vangen op reis, Gran canaria. Uw verhaal komt volledig overeen met wat wij hebben mee gemaakt, enkel een ander persoon (Carolus).
Hebben ondertussen ook aanmaning gekregen om te betalen maar weigeren. hebben ook aangetekend contract opgezegd maar deze is geweigerd.
Kan je me soms helpen met verdere acties dat we moeten ondernemen , en hoe het verder is afgelopen bij jullie. Succes nog.
Groetjes Dirk VC
Hallo beste medelotgenoten en vooral Tina
Wil hierbij ook graag mijn verhaal vertellen,het is bijna hetzelfde als van al de andere mensen.Zijn er ook ingetuind,na het krassen van eerst 2 loten (waarop een t-shirt gewonnen) kregen we zelfs een 3e lot om maar zeker de hoofdprijs te winnen,en inderdaad dus.Ook meegegaan en zelfs wel 5 uur beziggehouden (niet zo zeer met het verkoopverhaal want Jurgen vond dat niet zo zeer nodig)Wel liet Jurgen ons nog zien in wat voor hotelkamers we in de toekomst zouden verblijven,het leken wel koningklijke suite's ,dus gewoon TE MOOI OM WAAR TE KUNNEN ZIJN,en dan wel allemaal 6 tot 7 sterrenhotels(die bestaan niet eensachteraf gezien)Wel kwamen er verhalen los over zijn overleden moeder en zus bij een verkeersongeluk.Als het waar is is dat erg maar ik heb mijn twijfels.maar ja na ongeveer 4uur zei Jurgen dat hij ons even alleen liet om tot een besluit te komen ,maar toen we ja hebben gezegd moesten we zo snel mogelijk (na de champagne en het applaus)van het dakteras af en kwam Annelies Boss in beeld die ons het contract liet tekenen .We hebben wel 35 handtekeningen moeten zetten ,maar mochten enkel maar 3 artikelen lezen (de rest was niet zo belangrijk zei Annelies nog,(en inderdaad je bent daar in een heel andere stemming,want normaal ben ik zeer achterdochtig)Want zelfs toen we teruggingen naar ons hotel had ik weer twijfels .Ben naar de reseptie van ons hotel gegaan met de vraag of ze ooit van deze organisatie hadden gehoord ,daar kende ze deze organisatie niet,dus twijfel bleef bij mij.Mijn man zei "we gaan morgen nog een keer terug om meer vragen te stellen"dus dat deden we.Mijn man heeft zelfs tegen Jurgen gezegd "hoop dat je eerlijk bent tegen ons ,anders kom ik bij jouw verhaal halen".Maar Jurgen verblikte of verbloosde niet en bleef bij zijn verhaal.Dus wij weer naar ons hotel en zelfs in de taxi kreeg ik weer het rotgevoel dat het niet goed zat,heb er toen de taxichaufeur op aangesproken en die zei gelijk " afblijven is bedrog bedrog bedrog "maar ik mocht niet laten weten dat ik dat van hem gehoord had.Dat heb ik beloofd het is n.l. zijn broodwinning als neutraal taxichaufeur.Maar mijn vermoeden werd bevestigd.Wij hebben meteen onze reisorganisatie gebeld ,en die rade ons aan gelijk een advocaat op Gran Canaria te nemen(dit was dus gelijk de dag nadat we getekend hadden) Dat hebben we gedaan en zijn nu bezig met een rechtzaak op Gran Canaria tegen D.V ,we hebben de advocaat de volmacht gegeven om voor ons op te treden en alles in het werk te stellen om onze geleden schade terug te halen Bij terugkomst in Nederland hebben wij ook een telefoontje gekregen van ene Dick Fermie,die heb ik gezegd dat wij bezig zijn met een advocaat op Gran Canaria en dat hij daar contact mee op kan nemen,ook hebben wij nu al 2 dreigbrieven ontvangen die ik doorgestuurd heb naar de advocaat.Wijzelf reageren volledig niet op deze brieven of telefoontjes.Ben vergeten te vertellen om hoeveel het bij ons gaat.Bij D.V in totaal 2200 euro aanbetaling,en zouden dan thuis nog eens 8795.00 euro moeten betalen(dat doen we dus nooit,al moeten we ervoor gaan zitten)Maar ook de advocaat heeft ons al 2200 euro gekost.Dus alles bij elkaar zijn wij al ongeveer 4400 euro kwijt .Maar als de rechtzaak achter de rug zou zijn ,zouden we dus een groot gedeelte van ons geld terug krijgen (hopelijk).Als meer mensen intresse hebben in de naam van de advocaat op Gran Canaria laat maar even weten,mischien dat er met z,n alle op Gran Canaria een eventuele rechtzaak dit soort oplichtingspraktijken gestopt kan worden.Ook heb ik gelijk een mailtje gestuurd naar opgelicht,maar tot op vandaag nog niets gehoord(helaas).
Zou graag een reactie ontvangen van Tina of andere om net zoals alle anderen zeggen aktie te ondernemen,wij doen mee.
Groetjes allemaal en sterkte gewenst. Hennie
Unregistered
20 December 2006, 14:57
Wij zijn afgelopen week ook lid geworden maar terug in nederland en dus ook op het internet gekeken, hebben wij de bank opdracht gegeven om het geld terug te boeken, volgens de bank is dit totaal geen probleem.
moeke1953
26 January 2007, 19:34
Met deze brief wil ik de lezers waarschuwen voor timeshare op Gran Canaria.
Inleiding:
Luxe vakanties, vooral in zonnige gebieden, zijn duur en vaak onbetaalbaar.
Wie droomt er nou niet van een goedkoop alternatief, dat ook nog comfortabel is, luxe biedt geen onaangename
verrassingen geeft en zo flexibel mogelijk is.
Als men tijdens een zonovergoten vakantie aan zee de mogelijkheid wordt voorgespiegeld dit elk jaar opnieuw te kunnen beleven,
dan is het erg moeilijk de verleiding te weerstaan.
Slimme verkopers weten het goed te brengen en een impulsieve beslissing is gemakkelijk genomen.
Voor een groot aantal mensen lijkt timesharing op het eerste gezicht een aantrekkelijk vakantie alternatief.
Maar vaak blijkt het een last en een groot probleem waar kopers niet zo eenvoudig van af kunnen komen.
Timesharing - Wat is dat eigenlijk?
Timeshare, ook wel periode-eigendom genoemd, is het recht om een (vakantie)woning ieder jaar gedurende een bepaalde
periode te gebruiken.
Zo'n recht van gebruik kan een zakelijk recht zijn of kan zijn gekoppeld aan het lidmaatschap van een vereniging.
Voor de timeshare-overeenkomst gelden in beginsel de wettelijke bepalingen van het land waar de overeenkomst gesloten is.
De koper betaalt voor zijn timeshare een eenmalig bedrag (enkele duizenden euro's) per
vakantieweek plus de inschrijfkosten en een aanbetaling.
Hieronder wil ik mijn verhaal vertellen hoe dit bij ons is gelopen.
Wij zelf zijn er nl. ook ingetrapt.
Toen we op weg waren naar het strand werden wij aangehouden door een meisje met flyers (krasloten).
Als je de vakjes open kraste en je had drie eurotekens, dan had je een "hoodprijs" gewonnen van Euro 601,- je hoefde
alleen maar deze even op te halen bij een kantoor in Arguinguin.
Na het krassen van 2 loten (waarop we een T-shirt hadden gewonnen) kregen we een 3e lot en jawel hoor we hadden de hoofdprijs.
Ze ging helemaal uit haar dak want dit kwam bijna nooit voor, een buitenkansje dus. !!!
Een gratis taxi werd geregeld om de prijs op het kantoor in de plaats Arguinguin op te gaan halen.
De prijs zou ter beschikking zijn gesteld door Mastercard zo werd ons verteld om het gebruik van de creditcard te promoten,
ook moesten we eerst nog even een promotie over het eiland bijwonen, van het Spaanse toeristen bureau.
Allemaal niet waar zou achteraf ook blijken.
We zijn toen ook meegegaan en zijn wel 5 uur bezig gehouden en kregen we allemaal allerlei verhalen te horen over reizen
naar alle werelddelen welke veel voordeliger zouden zijn indien we een lidmaatschap op de firma Design Vacations /Trustresale
in Arguineguin zouden nemen.
Bij een lidmaatschap op deze club konden tot wel duizenden euro's per jaar bespaard worden.
Natuurlijk waren we argwanend en geloofde er in eerste instantie niets van.
Om ons er toch toe te bewegen lid te worden kregen we diverse aanbiedingen in de vorm van vouchers (waardebonnen).
De verkoper Jurgen liet ons ook nog zien in wat voor hotelkamers we dan in de toekomst zouden verblijven,
Het leken wel koninklijke suites, dus gewoon TE MOOI OM WAAR TE KUNNEN ZIJN
Na ongeveer 4uur hebben we uiteindelijk ingestemd en hebben we met ene Annelies Bos het contract getekend.
We hebben wel 35 handtekeningen moeten zetten, maar mochten maar 3 artikelen lezen (de rest was niet zo belangrijk volgens Annelies Bos)
Na ongeveer 4uur hebben we uiteindelijk ingestemd en hebben we met ene Annelies Bos het contract getekend.
We hebben wel 35 handtekeningen moeten zetten, maar mochten maar 3 artikelen lezen (de rest was niet zo belangrijk volgens Annelies Bos)
Toen we teruggingen naar ons hotel had ik nog twijfels en ben ook naar de receptie van ons hotel gegaan met de vraag of ze ooit van deze organisatie hadden gehoord, daar kende ze deze organisatie niet dus de twijfel bleef.
Mijn man zei "we gaan morgen nog een keer terug om meer vragen te stellen, dus dat deden we.
Hier hebben we weer met die Jurgen over gesproken en hij wist ons weer te overtuigen.
In de taxi terug naar het hotel echter kreeg ik weer het gevoel dat het niet goed zat en heb er toen de taxi chauffeur op aangesproken en die zei gelijk " niet doen!! Het is bedrog, bedrog, bedrog!!!, maar ik mocht niet laten weten dat ik dat van hem gehoord had.
Maar mijn vermoeden werd dus bevestigd.Wij hebben meteen onze reisorganisatie gebeld, en die rade ons aan gelijk een advocaat op Gran Canaria te nemen (dit was dus gelijk de dag nadat we getekend hadden) Dat hebben we gedaan en zijn nu bezig met een rechtszaak op Gran Canaria tegen Design Vacation Trustresale.
De rechtszaak is nu achter de rug en wij hebben de zaak gewonnen, maar Design Vacation en Trustresale heeft nog 20 dagen de tijd om in hoger beroep te gaan.
Dit hebben ze niet gedaan en zou je dus mogen verwachten dat zij zich aan de uitspraak van de rechter moeten houden.
Maar wat blijkt nu Design Vacation blijft ontkennen dat zij gevestigd zijn op Gran Canaria maar gevestigd zijn in Gibraltar.
En Trustresale wil de dokumenten van de rechtbank uitspraak (bedoeld voor beide partijen Design Vacation en Trustresale)niet in ontvangst nemen.
En omdat die persoonlijk moeten worden afgegeven door de rechtbank cq advocaat, zit onze advocaat nu dus met een probleem en zoekt daarvoor naar een oplossing.
En tot dan moeten wij geduldig wachten op datgeen ons is afgenomen en rechtsgeldig ons toebehoord, helaas kan dit alles nog heel lang gaan duren.
In die tussentijd had ik via internet ook al menig klacht gelezen, er is een volledige weblog met klachten van dit bedrijf http://designvacationtrustresale.web-log.nl/ en daar hebben menig gedupeerden hun geld weer mee terug gekregen met die informatie!
Hiermee wil ik maar zeggen dat de negatieve dingen die gebeuren tijdens een vakantie ook wel eens in het daglicht mogen komen.
Ik hoop dat jullie dit verhaal plaatsen en zo mensen kunnen waarschuwen die naar de Canarische Eilanden gaan.
Groetjes H.S
Zoals Hennie het verteld hebben wij ook precies zo meegemaakt in 1997. Het is een aggressieve manier van verkopen. Je denkt een prijs te winnen, maar komt in aanraking met enkele agressieve verkopers. Je krijgt geen tijd op na te denken en wij moesten inderdaad de volgende dag al tekenen. Wij hebben het bedrag betaald, maar kregen direct spijt. Nu heb ik jarenlang mijn onderhoudskosten niet betaald en ben eigenlijk niet van plan om die te gaan betalen, omdat ik van week 28 waar ik recht op heb, al die jaren geen gebruik meer van gemaakt heb. Ik weet even niet of ik er goed aan doe om niet te betalen ? Zijn er andere manier om van deze week 28 (Palm Oasis op Gran Granaria) af te komen ?
slik
28 January 2009, 00:48
1998**
ook wij zijn zo naïef geweest op er in te trappen.(we schamen ons hier erg voor)
we waren op huwelijksreis in 1998, toen een man ons 2 lootjes gaf en mijn man een reis won! we werden in een taxi gezet en de meneer van de lootjes was heel erg blij.
naar een fantastisch verkoop verhaal waren we een helle middag veder.
er werd van alles belooft. Waarvan de eerste 2 punten niet waar zijn.
*het zou een goed investering zijn en als we het een jaar hadden konden we het gewoon terug verkopen, en dan zouden we winst maken want het complex was nog in aanbouw!
*ook konden we voor 2oo gulden een week erbij huren als we langer dan onze week wilde blijven.
*het zou niet uitmaken welke week je kocht want je mocht de week opnemen wanneer je dat uitkwam, zonder extra kosten.
Na het tekenen van de contract vroeg ik me steeds af of het wel goed zat, ik had er opeens zo’n rot gevoel over.
Toen we een paar dagen thuis kwamen heb ik het mijn buurvrouw vertelt die zei dat we het niet hadden moeten doen, en heb ik samen met haar de volgende dag gebeld om de koop terug te draaien.
Maar de mevrouw werd heel boos aan de andere kan van de lijn en zei dat ik er niet meer onder uit kon, en dat als ik niet betaal ze een incasso bedrijf op me af zou sturen.
Dus hebben we na de eerste dreigbrief, toch maar een lening aangevraagd om het koop bedrag te betalen.
2005** (we hebben nu internet)
*Augustus*
We maken geen gebruik van het complex en hebben de onderhoud kosten met tegen sputteren betaalt tot 2004 (die elk jaar verdubbelen)
We zijn ondertussen gezegen met 2 kinderen die geen lange reis kunnen maken vanwege hun handicap en ben niet geplant zwanger van mijn derde kind.
Ik krijg een aanmaning omdat we de onderhoud kosten van 2004 niet betaalt hadden!
En schiet meteen in de stress.
Ik bel palm oasis want ik wil van het eigendom recht af! Ik wil het gratis terug geven!
Als ik maar van de jaarlijkse kosten af ben en de openstaande rekening van 2004.
Ze zijn een te grote last voor ons geworden.
En ze gaan akkoord!
Eva steinen van palm oasis zei dat we een dokument met de post krijgen en dat dat dan ondertekent teruggestuurd moest worden.
En dat ik de aanmaning kon weg doen. Wat een opluchting.
we hebben bakken met zuur verdient geld weggegooid maar we kunnen nu opnieuw beginnen.
*September*
Mijn man schrijf een brief waarin hij aangeeft dat we het certificaat nog niet hebben , maar dat als palm oasis niet binnen 10 dagen reageert we er van uit gaan dat we geen eigendom meer hebben en dat we de onderhoudskosten niet meer hoefden te betalen.
*eind november*
Ik bel Eva weer omdat ik weer een aanmaning ontvang maar geen certificaat dat ik moet ondertekenen, ze gaat na vraag doen bij iemand.
En ze vertelt me dat ik de aanmaningen die ik krijg gewoon moet negeren.
We kunnen de papieren die ik moet tekenen nog voor de kerst ontvangen!
2006**
*Februari*
Nog niks, ik bel weer ze gaat me erover terug bellen.
Ze belt niet terug.
*April*
Ik bel eva terug en ze zegt o ja ik zal je vanmiddag terug bellen want ik ga na vraag doen.
Ze belt terug en opnieuw stelt ze me gerust want het komt eraan.
2007**
maart, eva zegt dat het nog steeds geregeld is, en dat ze na vraag gaat doen hoe het met het certificaat zit! Ze gaat me terug bellen.
2008**
Ik ga er vanuit dat het allemaal geregeld is, maar heb nog geen certificaat als bewijs dat het niet meer van mij is .
En krijg wel veel aanmaningen met bedreiging voor incasso!
*November*
Ik bel eva over de afspraak en de aanmaningen die ik nog steeds krijg.
Ze gaat weer na vraag doen.
Ze komt nu opeens met een ander verhaal, ik krijg het ontbindende certificaat als ik de onderhoud kosten van 2004 tot 2008 betaalt heb.
Ik zeg dat ik daar niet mee eens ben, want we hebben een ander afspraak.
Ze vertelt me dat ze er niks aan kan doen, dat haar baas het nu zo wil.
Ik vraag haar of ze e-mail heb, en of ze de dat voorstel dan even kan e-mailen of per post kan doen.
2009**
Nog steeds geen e-mail wel een brief van het incasso bureau International Advisers
muzieknoot
28 January 2009, 16:39
Hallo Allemaal,
In 1999 zijn wij ook naar Gran Canaria geweest en ook wij hadden een prijs gewonnen, een lot uit de loterij..aangeboden door 2 jongens toen we naar het strand gingen.
Terwijl wij het lot wilde terug geven vertelde 1 van deze jongens dat wij recht hadden op een prijs.
Met een taxi gingen we naar een luxe hotel, waar we te horen kregen dat we een appartement konden kopen. Voor een mooie prijs zoals zij het vertelde.
We kregen fotoboeken te zien en een rondleiding in 1 van de appartementen binnen Palm Oasis.
Het zag er wel mooi uit maar mijn partner en ik hadden onze twijfels ....of dit wel okee was.
Na veel wikken en wegen hebben we toch getekend en we waren ons een appartement rijker, nadat we getekend hadden zat het ons niet lekker en hadden we gelijk al spijt.
Na een aantal maal gebeld te hebben met mensen in Maspalomas en in Nederland zitten we nog steeds vast aan het appartement nu 10 jaar later. Wij waren erg blij dat de firma Holiday Centrum S.L ons wilde helpen om het appartement te verkopen. We spraken telefonsich met J. Remmers die als tussenpersoon diende voor H. Sthelo in Madrid.
Papieren werden opgestuurd aan ons om de verkoop te sluiten van ons appartement.
We moesten dan een totaal som van 1000 euro betalen en dan konden zij voor ons het appartement verkopen..Heel blij maar uiteindelijk nooit meer iets van vernomen..dag 1000 euro, we zijn er heel verdrietig over.
Verslagen zijn we en nog steeds betalen wij niet aan de onderhoudskosten omdat wij ook vanaf het moment dat wij dit appartement hebben er geen gebruik van maken.
We hebben gisteren ook een brief gekregen van International Advisers. We hebben ook gebeld en we willen het appartement kwijt door het terug te geven en willen er verder ook geen geld voor...mmaaar dat gaat niet ook ene Eva blijft maar zeggen ja je hebt een contract getekend.
Zijn er nog steeds mensen die actie willen ondernemen of die nog advies hebben..
Voor alle mensen die nog op vakantie gaan naar Gran Canaria pas goed op en neem geen loten en zo aan, voor je het weet overkomt je het zelfde.
willem
13 March 2009, 22:44
Hallo lotgenoten,
Na het ontvangen van een incasso ivm het niet betalen van onderhoudskosten zijn wij wakker geworden. Het probleem met PO gaat niet vanzelf weg.
Terugschenken kan niet dus gaan we nu eens op zoek naar manieren om het contract ongeldig te laten verklaren. Van het incasso trekken we ons niets aan.
We zijn http://palmoasistimeshare.wordpress.com/ gestart en zullen daar de nodige informatie op zetten.
Wij nodigen alle eigenaren en gedupeerden dan ook graag uit voor een bezoek aan http://palmoasistimeshare.wordpress.com/ en laat een reactie achter. We begrijpen goed dat er ook eigenaren zijn die tevreden zijn, zolang onderhoudskosten betaald worden is er niets aan de hand. De problemen ontstaan pas als men:
Wil verkopen
Geen onderhoudskosten betaald
Overlijdt
Men wil verkopen, nu merkt men pas wat uw aandeel in JA WAT? laten we zeggen bijna niets tot niets waard is.
Men gaat dreigen met incasso bureau's.
Zover wij weten gaat alles over op uw kinderen zitten zij met de onderhoudskosten!
Er zijn nogal wat vragen die onbeantwoord blijven: Hoe lang ben ik nu lid, eigenaar van wat, waar is mijn bewijs van eigendom etc
Pauluz
31 March 2009, 20:30
Hai Willem,
Je link werkt niet, wil wel info bekijken en iets toevoegen maar dat gaat dus niet.
Zijn zelf ook bezig met onderzoek hoe we er vanaf kunnen komen. Zijn er meer lotgenoten? leave a posting so we can contact.
Pauluz
journalistT
14 July 2009, 11:03
Dag allemaal,
Ik ben een journalist en ik doe onderzoek naar malafide timeshare-advocaten. Dit zijn advocaten die gedupeerden van vakantieclubs benaderen en ze wederom geld aftroggelen. Het zijn namelijk geen echte advocaten en verdwijnen na ontvangst van het geld.
Ik zou t.b.v. het onderzoek graag in contact komen met mensen die benaderd zijn of zelfs geld hebben overgemaakt naar deze 'advocaten'. Wellicht kunnen we samen toekomstige slachtoffers ervoor behoeden.
We kunnen contact krijgen via het volgende emailadres: onderzoeknaarfraude@hotmail.com
Met vriendelijke groet,
T.
ps Dit is een zeer serieus onderzoek van een gerenommeerd journalistiek medium in Nederland.
Peter van Huys
15 July 2009, 10:50
Beste "T",
Ik wil je best geloven, maar... je zegt niet voor welk "journalistiek medium" je werkt, je bericht is anoniem en je gebruikt een anoniem Hotmail e-mailadres, terwijl je wel benadrukt dat we je serieus moeten nemen. Dat is net wat malafide advocaten ook zouden doen!
Sorry voor de achterdocht, maar je begrijpt dat dit in dit geval nodig is. ;)
Cees Peek
31 July 2009, 12:17
Aan alle benadeelden van timeshare,
PERSBERICHT
Timeshare en Consument in Nederland
De vakanties staan weer voor de deur. De tijd waarin menig Nederlander met timesharing in aanraking komt. Vaak wordt men op straat aangesproken en soms onder het mom van prijzen die men via krasloten wint, ergens mee naar binnen genomen. Ook wordt men benaderd door Nederlandse verkopers per telefoon, dat men een week vakantie kan winnen als men drie eenvoudige vragen beantwoordt. In principe kom je alleen weer naar buiten met een contract onder je arm, waarin je je vaak voor vele duizenden euro’s hebt vastgelegd aan een timeshare -formule.
De gekochte timeshare - rechten of punten, moeten u dan in deeltijd het recht geven op een jaarlijks kort verblijf in een bepaald ressort of accommodatie. Veel van die ressorts liggen in Spanje, de Canarische eilanden en rondom de Middellandse zee zoals in Griekenland. In de Europese timeshare - sector ging in 2008 bijna zo’n 11 miljard euro om.
Veel voorkomende klachten komen van leden van Club La Costa en Club Greece, de klachten zijn dat men zich onder druk gezet voelde om de aankoop te doen, dat er onterechte betalingen verricht moeten worden binnen de annuleringstermijn, en dat er beloftes gedaan worden, zoals de waardevastheid en het eventueel terug kopen van de punten, dat de jaarlijkse bijkomende kosten zoals lidmaatschappen, en onderhoudskosten (managementfees) onvoldoende bekend zijn en ongebreideld stijgen en dat men op eigenlijk geen enkele wijze meer afkomt van deze overdraagbare rechten of punten.
Sommige timeshare - bedrijven zijn uitermate behendig gebleken om de Europese en nationale timeshare wetten en regels te omzeilen waardoor de consumentenbescherming nihil is. Hoewel er weer een aanscherping van Europese regels is vastgesteld in september 2008 blijft een van de grootste obstakels de toegankelijkheid voor de ontevreden consument naar de rechter. Vanwege het internationale karakter van de verbintenissen is het volledig onduidelijk, welke rechter bevoegd is en welk recht van toepassing is. Veel timeshare bedrijven zijn officieel gevestigd op de Britse Kanaaleilanden of de Britse Maagdeneilanden, terwijl de ressorts dan weer elders, bijvoorbeeld in Spanje liggen en de consument vervolgens een Nederlander betreft. De tijd en kosten die gemoeid zijn om door het oerwoud aan nationale en internationale regels en wetten te komen zijn voor een gemiddelde consument absoluut niet op te brengen.
Tevens zijn er nog de zo genaamde resale (terug koop) bedrijfjes op de Spaanse markt, welke geleid worden door eerste klas oplichters, om mensen geld te laten betalen voor diensten welke nooit geleverd worden, en wanneer er eenmaal is betaald met de noorderzon zijn vertrokken, en ergens anders onder een ander naam weer opduiken om hun praktijken voort te zetten.
Enkele timeshare bezitters hebben sinds kort de Stichting Timeshare en Consument in Nederland (TeCiN) opgericht. Zij willen consumenten adviseren over timesharing in de positieve als ook in de negatieve zin, en de mogelijke financiële gevaren die het kan inhouden. Daarnaast zullen zij in samenwerking met de Stichting Timeshare Legal Claim, onderzoek doen naar de rechtspositie van de consument en zonodig collectieve juridische acties opstarten.
Voorzitter van Stichting TeCiN, de heer Peek, heeft zelf voor een aanzienlijk bedrag aan punten in het timeshare product Club la Costa in Spanje. Peek schat dat er zo’n 8000 Nederlanders lid zijn van Club la Costa. Samen met een groep mede timeshare bezitters en Stichting Timeshare Legal Claim wordt gewerkt aan collectieve juridische acties.
Kijk ook eens op onze weblog (site): www.timesharesprookjeofnachtmerrie.blogspot.com of
www.timesharesprookjeofnachtmerrie.com De kennisbank voor u en door u in timeshareland.
Voor contact of reacties timesharesprookjeofnachtmerrie@gmail.com
vBulletin Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.