PDA

View Full Version : it connect

fragmonkey
10 April 2006, 14:41
hallo,

ik heb op de site van it-connect gezien dat u hun een uw keurmerk geeft, en dat ik hier klachten kan melden.
Ik zal eerst het verhaaltje eens vertellen:
20 januari 2006 ik bestel een videokaart bij it-connect. Ik krijg allemaal mooi bericht en een factuur. Zag er allemaal goed uit. Ik heb meteen dezelfde dag nog het geld overgemaakt (190,50 euro)
Na een maand moest ik vernemen na vele emails dat de videokaart opeens niet meer in de voorraad is en ook niet meer bij de leverancier. Toen stelde ze me voor. Of een vervangende kaart of het geld terug. Ik kies voor geld terug. Ze zouden het die week nog overmaken. Maar nee hoor, helemaal niets. 2 weken gewacht, maar nog steeds niets. Ik ben weer gaan mailen, en toen zeiden ze dat ze het UITERLIJK 28 maart zouden overmaken. Maar het geld kwam niet. Inmiddels weer meer dan 2 weken, veel emails(die ze niet beantwoorden, en telefoontjes(die ze nooit opnemen). Het geld tot op heden niet ontvangen. Wat is er aan de hand? het begint op internetoplichterij te lijken... ik hoop dat u me wat meer informatie kunt verschaffen hierover.

mvg johan voorhout

Peter van Huys
10 April 2006, 19:02
Hallo,

Allereerst even verduidelijken dat Fraudwatchers hoegenaamd niets met IT-connect te maken heeft. Wij verlenen niemand een keuring of certificaat. Wij zijn een groep van vrijwilligers die zich belangenloos inzetten tegen de fraude die via internet gepleegd wordt. Meer specifiek richten wij ons op "advance fee fraude" - u weet wel, de onverwachte emails die u melden dat u de loterij gewonnen heeft of waarin u gevraagd wordt een fortuin een Afrikaans land uit te helpen smokkelen. Dat soort onzin.

Waar wij ons dus niet op richten is malafiede handelspraktijken waarvan u misschien het slachtoffer bent. Met zulke klachten kan u beter terecht bij de "normale" consumentenorganisaties. In België zou dat o.a. Testaankoop kunnen zijn. Nederland heeft waarschijnlijk gelijkaardige organisaties.

Mag ik u vragen hoe u eigenlijk op onze website bent terecht gekomen ? Want indien de mensen van IT-connect u naar ons hebben doorverwezen (via een email of een link op hun website) dan kunnen zouden we dat toch graag weten.

Mvg,
Peter