PDA

View Full Version : Telefoon fraude

Frans Esveld
14 January 2006, 16:03
Ben er niet zeker van dat dit hier thuis hoort aangezien het hier gaat om slachtoffer hulp en ik ben nog slachtoffer nog bied ik hulp aan .

maar goed .....

Ik wilde melding maken dat er in Nederland ( met name in Amsterdam) momenteel weer een soort van telefoon fraude is gesignaleerd
O.a ik zelf en verschillende mensen in mijn omgeving hebben een telefoontje ontvangen.

Het nummer is niet zichtbaar en zodra je opneemt krijg je een engelstalig bandje te horen dat je mededeelt dat je een reis naar Florida hebt gewonnen (je bent willekeurig geselecteerd).

De uiteindelijke fraude is dat je of geld moet over maken om je tickets te kunnen krijgen of je wordt geacht naar een plek te gaan ( in mijn geval Schiphol) en daar geld te brengen om te registreren of iets dergelijks dan zal er weer contact met je worden op genomen .

Uiteraard gebeurt dit niet en is het geld weg .....

Mocht ik meer informatie hierover krijgen zal ik het hier neerzetten.

Peter van Huys
14 January 2006, 17:12
Ja, dat is zelfs op televisie geweest. Waarschijnlijk het programma "Opgelicht". De werkelijke oplichters schijnen vanuit de Verenigde Staten te werken.

Zoals steeds: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar.

Unregistered
5 December 2006, 19:36
Ik wilde vragen of iemand weet of er nu iets gebeurd is
Ik werd gebeld op mn huistelefoon en idd ik had een reis gewonnen naar de bahama's

Eerst kreeg ik een bandje te horen in het engels en moest 9 indrukken
vervolgens kreeg ik een amerikaanse vrouw aan de lijn met de mededeling dat ik een van de gelukkigen was die dezereis had gewonnen

Vervolgens zei ik tegen haar dat ze het even op mail moest zetten en dat zo ze doen. Die mail moet ik echter nog krijgen.

Mijn vraag is weet iemand of er nu iets met mijn huistelefoon kan gebeuren of niet.

Politie en in mijn geval UPC heb ik medegedeeld

gr A
*email address removed by moderator

Peter van Huys
6 December 2006, 12:16
Wees gerust: het is niet omdat u opgebeld werd dat er nu plotseling vanalles zou gaan gebeuren. Waarschijnlijk werken ze gewoon lijstjes van telefoonnummers af. Zolang u niet ingaat op hun voorstel en u geen gegevens doorgeeft (bank- of kredietkaartgegevens) bent u veilig.